يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 38546
منبع : پایگاه خبری تهران پرس

آرایش افراطی دختران به دلیل کمبودهای عاطفی و روحی/تغییر ملاک ازدواج با استفاده بیش از حد لوازم آرایشی

قم نيوز : قم نیوز: استفاده دختران ایران از لوازم آرایشی موجب شده تا سن آرایش به 14 سال برسد و ایران در بین کشورهای منطقه رتبه اول استفاده از لوازم آرایشی را داشته باشد.
آرایش افراطی دختران به دلیل کمبودهای عاطفی و روحی/تغییر ملاک ازدواج با استفاده بیش از حد لوازم آرایشی
به گزارش قم نیوز، متاسفانه ایران دومین کشور مصرف‌کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه و هفتمین کشور در جهان است. این رتبه وحشنت ناک و تاسف بار در مصرف مواد شیمیایی آرایشی در حالی است که سهم بسیاری  از این اجناس قاچاق هستند و بدون هیچ‌گونه نظارت کمی و کیفی در بازارهای ایران به ویژه تهران به فروش می‌رسند.

البته سهم کشور ایران از بازار لوازم آرایشی در خاورمیانه 2 میلیارد و یک صد میلیون دلار است که این یعنی 30 درصد بازار فروش این لوازم به ایران تعلق دارد

اما در شرایط کنونی کشور طبق آمارها 17 میلیون زن ایرانی هر ساله 10 تریلیون و 200 میلیارد تومان برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند!

اما مسئله مهم است که بسیاری از اجناس آرایشی در بازار با برندهای معروف خارجی تقلبی هستند که در این بین  برخی از بانوان به دلیل علاقه فراوان به استفاده از لوازم آرایشی و ارزان از نسخه تقلبی برندها استقبال می‌کنند و همین مساله باعث بروز انواع و اقسام بیماری‌های پوستی می شود به گونه ای که هر ساله هزاران حیوان آزمایشگاهی در واکنش به آزمایش مواد بهداشتی آرایشی دچار بیماری‌های پوستی مزمن شده و حتی در بلند مدت از بین رفته‌اند.

این در حالی است که واکنش‌های تند در سراسر جهان به کیفیت لوازم آرایشی سبب شده تا شرکت‌های مشهور خواستار آزادی عمل در آزمایش روی حیوانات شدند. برخی این درخواست‌ها را به دلیل ترس آن‌ها از واکنش مواد شیمیایی موجود بر پوست انسان می‌دانند.

به گفته کارشناسان 296 عارضه در کمین افرادی است که از مواد آرایشی تقلبی استفاده می کنند.

نکته مهمی که در کنار دیگر مباحث در خصوص مصرف لوازم آرایشی در ایران وجود دارد این است که سرانه مصرف بالا در بین دانشجوها موجب نگرانی شده است. این درحالی است که اکنون سن استفاده از لوازم آرایشی در ایران به 14 سالگی رسیده است. اما جنبه های روحی روانی این مسئله در تعیین دلایل مصرف این حجم از مواد آرایشی بهداشتی را روشن می کند.

 همچنین برخی دیگر از کارشناسان معتقداند که از دلایل مهم این حجم مصرف لوازم آرایشی در ایران به علت کمبود اعتماد به نفس در بین مصرف کنندگان به ویژه دختران جوان است. به عبارت دیگر در بسیاری از کشورهای اروپایی در استفاده از لوازم آرایشی، برخی ضعف‌ها در چهره پوشانده نمی‌شود اما در ایران دختران با استفاده از لوازم آرایشی تلاش فراوانی برای رفع تمام نقص ظاهری دارند.

البته زیاده روی دختران ایرانی در استفاده از لوازم آرایشی موجب شده است تا ملاک‌های ازدواج از سوی پسران تغییر کرده و سن ازدواج دختران افزایش یابد.

این مسئله مهم را می توان در دانشگاهها به آشکار رویت کرد. البته استفاده این حجم استفاده از لوازم آرایشی در بین دختران دانشجوی ایرانی در مقایسه با کشورهای غربی که از لحاظ فرهنگی با کشور اسلامی ما بسیار متفاوت هستند، بسیار زیاد است.

اکنون باید دید که آیا این همه هشدار درباره بیماری‌های پوستی و همچنین آسب های روحی و روانی در افراد و آسب های اجتماعی باعث می‌شود که مصرف این مواد اندکی کاهش پیدا کند یا همچنان دختران جوان ایرانی  به مصرف این مواد شیمیایی ادامه می‌دهند تا رتبه اول را در جهان در مصرف لوازم آرایشی به دست بیاورند.

شاید افزایش استفاده از لوازم آرایشی آن هم به صورت افراطی در پی شکست فرهنگی در برابر هجمه های غرب است و مسئولین مربوطه با اخذ سیاست ها سلیقه ای نتوانسته ند در مقابل این پدیده ضد ارزشی راهکار مناسب را پیدا کنند و شاید به طور کلی برای مسئولین مهم نیست که دختران ایرانی در استفاده لوازم آرایشی استاندارد و غیر استاندار و تقلبی در بین کشورهای منطقه رتبه اول را دارند. درصورتی که ما کشوری هستیم که نظام جمهوری اسلامی در آن حاکم است. بنابراین باید تمام مسئولین کشور در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی گام بردارند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfvtdm.w6dcjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما