پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 38703
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

خروج از بحران اقتصادي با رونق ساخت و ساز

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم گفت: يكي از راه‌هاي خروج از بحران اقتصادي رونق ساخت و ساز است كه منجر به رونق اشتغال صنايع وابسته به ساخت و ساز و گردش مالي مي‌شود و مي‌تواند با منفعتي چند جانبه بسيار تأثيرگذار باشد.
خروج از بحران اقتصادي با رونق ساخت و ساز
به گزارش قم نیوز، محسن رنجبر در جلسه اقتصاد مقاومتي كه با حضور رئيس دبيرخانه شوراي اقتصاد كشور، استاندار و جمعي از مديران قم برگزار شد، اظهار كرد: يكي از مهمترين مواردي كه مي‌تواند به برون رفت از بحران اقتصادي كمك كند، سياست تامين شرايط و فعال‌سازي تمام امكانات مالي و سرمايه‌هاي علمي و انساني كشور است.

وي با بيان اينكه تحقق اقتصاد مقاومتي از منظر شهرداري در گرو خروج ساخت و ساز از ركود است، گفت: خارج كردن ساخت و ساز در گرو تحريك تقاضا است، زيرا كه بسياري از جوانان نياز به مسكن دارند كه در شرايط خوبي زندگي نمي‌كنند و براي تامين مسكن هزينه ندارند كه در اين زمينه لازم است تسهيلات با درصد كم به جوانان داده شود تا بتوانند نسبت به تهيه مسكن اقدام كنند.

معاون برنامه‌ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم گفت: اگر تقاضا تحريك شود نه تنها مسكن را از ركود خارج مي‌كند بلكه بسياري از صنايع را كه به مسكن وابسته هستند و در ركود به سر مي‌برند، از اين وضعيت خارج مي‌شوند. تحريك تقاضاي ساخت مسكن مي‌تواند به سرعت شرايط اقتصادي را متغير كند و جوانان نيز صاحب مسكن مي‌شوند.

وي با بيان اينكه كنترل انرژي از ديگر مواردي است كه مي‌تواند در برون رفت از شرايط بحران اقتصادي موثر باشد، تصريح كرد: به راحتي مي‌توانيم با كنترل منابع انرژي مانند آب برق و گاز و صرفه جويي در ادارات كمك شاياني به اقتصاد كشور داشته باشيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcae0ne.49naw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما