پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 38715
منبع : خبرگزاری ايرنا

آیت الله سبحانی: افراد باید طبق تخصص های خود فعالیت کنند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: افراد باید طبق تخصص های خود کار کنند و نظر ائمه اطهار (ع) نیز بر همین است، اگر بنده در خصوص ساختمان سازی دخالت کنم هم آن کار را خراب کرده و هم از کار خودم مانده ام.
آیت الله سبحانی: افراد باید طبق تخصص های خود فعالیت کنند
به گزارش قم نیوز، وی روز پنجشنبه دردیدار مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: تقسیم کار راز موفقیت است، هر کس بخواهد در هر کاری ورود کند این مایه پیشرفت نخواهد بود.

وی ابراز داشت: طبابت موضوعی است که روز به روز در حال پیشرفت است و ما نمی توانیم خودمان را از این پیشرفت جدا کنیم، بنابر این اگر کسی بخواهد طب را محدود به یک بخش کند این درست نیست و باید از دانش های دیگران هم بهره بگیریم.

آیت الله سبحانی با اشاره به طب سنتی گفت: این طب از زمان شیخ الرئیس مطرح است و ایران ما هم سهمی دارد و البته این امر به این معنی نیست که قانون شیخ را درجلوی خود قرار داده و طبابت کنیم که این مسلما خلاف است، دارو دادن یک موضوع مهمی می باشد که شرایط و ضوابطی دارد که باید به آن بپردازیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت افرادی که در زمینه طب سنتی اقدام می کنند گفت: این افراد باید همانند دیگران دوره دیده و از شرایط آگاه باشند و هم به تشکیلات وزارت بهداشت بپیوندند و با کمک یکدیگر طب سنتی را گسترش دهید.

راه اندازی 17 دانشکده طب سنتی در کشور

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار گفت: از سال 86 رشته طب سنتی ایرانی و دانشکده های طب سنتی در 17 استان راه اندازی شد که بر اساس موازین علمی اقدام ها انجام و پیگیری شد.

محمود خدادوست اضافه کرد: بر اساس اسناد و قوانین بالادستی تولیت سلامت جامعه به عهده وزارت بهداشت است که در این زمینه ما نگرانی هایی داریم.

وی افزود: متاسفانه در این راستا یک عده از افراد بدون هیچ آگاهی سوء استفاده می کنند و هیچگونه مجوز طبابت ندارند و به موضوع طب سنتی ورود پیدا کرده اند.
خدادوست افزود: از سوی دیگر یک سری از افراد از مسائل اعتقادی مردم سوء استفاده می کنند و به موضوع درمان ورود پیدا کرده و مشکلاتی را به وجود آورده اند.
وی بیان داشت: در این راستا نیازمند نظرات علما و مراجع هستیم تا بتوانیم به صورت قانونی و دقیق کارها را پیگیری و دنبال کنیم.

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdk50s.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما