جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 38739
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله علوی گرگانی:

طب سنتی احیا شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه علم و تجربه اطباء سنتی نباید با فوت آنان از میان برود، گفت: طب سنتی باید احیا شود.
طب سنتی احیا شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی  در دیدار محمود خدادوست، مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از اساتید و اعضای انجمن طب سنتی ایران در رابطه با اهمیت طب اسلامی، اظهار داشت: امام صادق(ع) در پاسخ به طبیبی که خطاب به ایشان گفت که آیا می‌خواهید آن چه می‌دانم برایتان بیان کنم فرمودند که آن چه پیش ما است کافی است.

وی با بیان این که طبق آنچه از ائمه معصومین(ع) به دست ما رسیده اگر بیراهه رفتیم خودمان مقصر می‌باشیم.

استاد برجسته حوزه با بیان این که بسییاری از مردم ما تا پیش از سال 86 از طب سنتی درک درستی نداشتند و استعمار طبق برنامه ریزی طب سنتی را یک طب عقب مانده برای ما معرفی کرده بود که ریشه چنین اقدامی به زمان ناصرالدین شاه باز می‌گردد.

وی بیان گرد: طب گذشته ما بر اساس تجربیات و بر پایه وحی بود و دشمن علیه آن اقدام کرد و پس از انقلاب حرکتی سبب احیای آن بوجود آمد که این حرکت حیاتی است.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که احیا طب سنتی و برطرف شدن بی نظمی‌ها در این راستا دو مسئله اولویت‌دار، است، گفت: این خطرناک است که هر کس در گوشه‌ای دکانی بازکرده و ادعای طبابت به صورت تجربی و غیر متخصصانه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در روایات ما پس از تقوای الهی بحث نظم مطرح است و باید در جلسه‌ای برنامه ریزی شود تا اطبای سنتی با مراحل مختلف کار آشنا شوند و آزمون‌های لازم از آنان گرفته شود و کیفری در نظر گرفته شود که اگر کسی خلاف قانون و مقررات عمل کرد با او برخورد شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که طبق آنچه دیده و شنیده‌ام اطباء سنتی ماهری وجود دارند که می‌توان از تجربیات آنان استفاده کرد، افزود: علم و تجربه اطباء سنتی نباید با فوت آنان از میان برود باید از راه درست خودش برود.

وی تأکید کرد: بدون تعارف اگر بتوانید حق طب سنتی را ادا کنید اقدام مهمی را انجام داده‌اید زیرا مردم فاصله گرفته‌اند از آنچه که ما بر طبق آن روایات صریح داریم.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که ما احیاء طب سنتی را تأیید می‌کنیم، گفت: ما معینتان هستیم و خواستاریم تا دوباره در خصوص نتیجه کار با شما دیدار داشته باشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjhaet.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما