چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 38913
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

شاخص قدرت اسلامی اراده رهبری است/ حفظ عزت و کرامت مسلمانان در حج

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: اسلام در صورتی حج را واجب کرده که کرامت، امنیت و عزت مسلمانان محفوظ باشد.
شاخص قدرت اسلامی اراده رهبری است/ حفظ عزت و کرامت مسلمانان در حج
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: دلایلی مبنی بر وجوب امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، توجه به فلسفه و نتیجه امر به معروف امری لازم بوده و سعادت، پیشرفت و کمال در سایه این فریضه است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی امر به معروف و نهی از منکر واجب است که مفسده و ضرری در بین نباشد، جهاد از معروف‌های مهم و ترک آن از منکرها است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در دوران کنونی با وجود دشمنی استکبار و صهیونیست منکرات فراوانی وجود دارد، گفت: در زمانی که اسلام دشمنانی دارد و بدون جهاد این منکرها از بین نمی‌رود، بنابراین جهاد لازم است، اگر دشمن هر کاری خواست نسبت به مسلمانان انجام دهد عزت مسلمات تحلیل می‌رود.

وی عنوان کرد: اگر جهادی نباشد، ‌ظلم، ذلت و تسلط برای دنیای اسلام را به همراه دارد، جهاد بر همه اعصار عزت و قدرت بخشیده و انقلاب اسلامی ایران یک نوع جهاد است.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: از نظر شرع جهاد ضرر نیست، بلکه خیر و برکت است. جهاد دارای آثار مثبت فراوانی است، ‌زیرا بدون جهاد ظلم، ستم، ذلت و درماندگی برای مسلمانان به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه پیامبر خدا(ص) به جهاد با قداست می‌پردازند، گفت: جهاد نیکی، خیر و احسان است، البته خستگی، تشنگی و مشقت دارد ولی همه اینها در نامه عمل نوشته می‌شود. اگر امر به معروف و نهی از منکر را از میان برداریم، ضررهای بسیاری به ما می‌رسد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبری گفت: عزت اسلام بسیار مهم است، مسؤولان باید تکیه‌گاهشان عزت و قدرت اسلام باشد. دیپلمات‌ها توجه کنند، اگر در جلسه‌ای سخنرانی می‌کنند، میان ما و دنیای کفر، موضع عزت و قدرت اسلام را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در برابر دشمنان نرمش نشان دهیم، بیشتر بر ما جرأت پیدا کنند در حالی که حفظ عزت و جایگاه اسلام برای همه لازم است.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر حفظ وحدت و اتحاد گفت: باید طوری باشد که دشمن بفهمد در ایران یک اراده حاکم است، دو قطبی کردن سبب ضعف و ذلت است. شاخص قدرت نظام اسلامی اراده رهبری است، اگر دو اراده و دو قطب باشد، سبب ضعف و ذلت است.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای برای صحبت با عربستان سعودی رفتند، ولی باید توجه شود عزت اسلامی محفوظ باشد، در دیدارهای گذشته عزت و امنیت مسلمانان تامین نمی‌شد، اسلام در صورتی حج را واجب کرده که کرامت، امنیت و عزت مسلمانان محفوظ باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdsn0s.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما