کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه فضاي سبز شهري قم بايد با جديت پيگيري شود

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 12 خرداد 1395 ساعت 18:00

قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با بيان اينكه سرانه فضاي سبز در قم با استانداردها فاصله دارد، اضافه كرد: سرانه فضاي سبز شهري هشت متر مربع و سرانه فضاي سبز تفرجگاهي سه متر مربع مي‌باشد.


به گزارش قم نیوز، پيام جواديان با اشاره به اينكه تكنولوژي در شهرها موجب تغيير در فضاي طبيعي مي‌شود، اظهار كرد: بايد هميشه از منابع طبيعي در محيط‌هاي شهري استفاده كنيم. مهم‌ترين خصوصيت درختان و فضاي سبز توليد اكسيژن و تلطيف هوا است.

وي با اشاره به اينكه ۶۰ درصد اكسيژن كره زمين را درخت‌ها توليد مي‌كنند، افزود: يك هكتار جنگل ۲.۵ تن اكسيژن در طول سال توليد مي‌كند كه نياز ۱۰ نفر را تامين مي‌كند.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم افزود: مناطق داراي درخت ۵ تا ۱۱ درجه از ديگر مناطق خنك‌تر هستند. همچنين درختان با توجه به ريشه‌دواني موجب تثبيت خاك شده و از فرسايش و ايجاد گرد و غبار جلوگيري مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه هر هكتار جنگل در سال ۶۸ تن غبار را جذب مي‌كند، افزود: كاهش آلودگي صوتي از ديگر خاصيت‌هاي توسعه درختكاري است.

جواديان با بيان اينكه سرانه فضاي سبز در قم با استانداردها فاصله دارد، اضافه كرد: سرانه فضاي سبز شهري هشت متر مربع و سرانه فضاي سبز تفرجگاهي سه متر مربع است.

وي با اشاره به اينكه توسعه فضاي سبز شهري قم بايد با جديت و با تمام امكانات مورد توجه قرار گيرد گفت: سايه و ايجاد طراوت از آيتم‌هايي است كه در شهر بسيار كم داريم؛ شهر قم در گذشته يك باغ شهر بوده است و اين باغات اكثرا به آپارتمان‌ها با طبقات زياد و تجمع جمعيت تبديل شده است.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 39134

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/39134/توسعه-فضاي-سبز-شهري-قم-بايد-جديت-پيگيري-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir