چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 39134
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

توسعه فضاي سبز شهري قم بايد با جديت پيگيري شود

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با بيان اينكه سرانه فضاي سبز در قم با استانداردها فاصله دارد، اضافه كرد: سرانه فضاي سبز شهري هشت متر مربع و سرانه فضاي سبز تفرجگاهي سه متر مربع مي‌باشد.
توسعه فضاي سبز شهري قم بايد با جديت پيگيري شود
به گزارش قم نیوز، پيام جواديان با اشاره به اينكه تكنولوژي در شهرها موجب تغيير در فضاي طبيعي مي‌شود، اظهار كرد: بايد هميشه از منابع طبيعي در محيط‌هاي شهري استفاده كنيم. مهم‌ترين خصوصيت درختان و فضاي سبز توليد اكسيژن و تلطيف هوا است.

وي با اشاره به اينكه ۶۰ درصد اكسيژن كره زمين را درخت‌ها توليد مي‌كنند، افزود: يك هكتار جنگل ۲.۵ تن اكسيژن در طول سال توليد مي‌كند كه نياز ۱۰ نفر را تامين مي‌كند.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم افزود: مناطق داراي درخت ۵ تا ۱۱ درجه از ديگر مناطق خنك‌تر هستند. همچنين درختان با توجه به ريشه‌دواني موجب تثبيت خاك شده و از فرسايش و ايجاد گرد و غبار جلوگيري مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه هر هكتار جنگل در سال ۶۸ تن غبار را جذب مي‌كند، افزود: كاهش آلودگي صوتي از ديگر خاصيت‌هاي توسعه درختكاري است.

جواديان با بيان اينكه سرانه فضاي سبز در قم با استانداردها فاصله دارد، اضافه كرد: سرانه فضاي سبز شهري هشت متر مربع و سرانه فضاي سبز تفرجگاهي سه متر مربع است.

وي با اشاره به اينكه توسعه فضاي سبز شهري قم بايد با جديت و با تمام امكانات مورد توجه قرار گيرد گفت: سايه و ايجاد طراوت از آيتم‌هايي است كه در شهر بسيار كم داريم؛ شهر قم در گذشته يك باغ شهر بوده است و اين باغات اكثرا به آپارتمان‌ها با طبقات زياد و تجمع جمعيت تبديل شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxvet.uqehtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما