جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 39187
منبع : خبرگزاری مهر

مهمترین تکلیف طلاب تبلیغ درست دین است/ توجه به اعتدال در زندگی

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، مهمترین تکلیف طلاب را تبلیغ درست دین عنوان کرد و گفت: طلاب باید مراقب باشند تا همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه پاسبانی شود.
مهمترین تکلیف طلاب تبلیغ درست دین است/ توجه به اعتدال در زندگی
به گزارش قم نیوز، زهرا امین مجد بعد از ظهر پنجشنبه در همایش طلاب حضوری جامعه الزهرا(س) که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، بیان کرد: بانوان در جامعه الزهرا(س) سنگربان امر خطیر تبلیغ در سراسر کشور هستند.

وی گفت: زمانی که از سبک زندگی بحث می‌شود در واقع از مفهومی در عرصه مطالعات فرهنگی سخن می‌گوییم که به دلیل تغییر در گفتارهای اجتماعی در غرب مورد استفاده واقع شد.

عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان عنوان کرد: در ایران بر اساس معنای مصرف در جامعه سه گونه عمده را می‌توان رصد کرد که شامل سبک زیست سنتی، سبک زیست مدرن و سبک زیست اعتقادی می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر ابعاد خود را کوچک تصویر کنیم در تغییرات کلانی که به عنوان یک طلبه انقلابی وظیفه ماست مؤثر نخواهیم بود.

امین مجد ابراز کرد: باید این انتظار تقویت شود که علاوه بر مهارت افزایی به سوی دانش‌افزایی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دو عامل اصلی برای تولید سبک زیست و سلیقه مصرف در افراد وجود دارد، افزود: این عوامل شامل نظام هنجاری و باورها و همچنین ساختارهای پیرامون افراد می‌شود.

همواره تغییرات از درون مردم بوده است

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: همواره تغییرات از درون مردم بوده است بنابراین این امر نشان‌دهنده اهمیت امر تبلیغ است.

وی گفت: تحولی که در زمان انقلاب به وقوع پیوست و مقابله به نظام سلطه با این نفوذش تحولی بزرگ در جامعه محسوب می‌شود.

امین مجد با بیان اینکه نظام معنایی نظام توحیدی و خدا محور است، افزود: طلبه هر کلمه‌ای که به سبک زیست اضافه کند آن را از دیگران متمایز می‌سازد.

استاد جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه طلاب باید مراقب باشند تا همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه پاسبانی شود، گفت: متأسفانه در جامعه سعی دارند هدف شهدای مدافع حرم را زیر سئوال ببرند.

امین مجد با بیان اینکه مهم‌ترین تکلیف طلاب تبلیغ درست وظایفشان است، افزود: نظام معنایی و کشف و استفاده از مفاد دین، تبیین و نظام سازی و بیان آن مهم است.

نقطه کانونی بحث در الگوی اقتصادی خانواده مسئله مدیریت مصرف است

وی بیان کرد: منظور از اقتصاد خانواده این است که خانواده‌ای درآمدهایش را مدیریت و آن‌ها را متناسب با مصرفش هزینه کند.

مدیر گروه آموزشی مرکز مطالعات زنان جامعه الزهرا(س) گفت: نقطه کانونی بحث در الگوی اقتصادی خانواده مسئله مدیریت مصرف است، اظهار کرد: از آنجایی که تعداد فرزندان در خانواده‌های امروزی کم است مسائله قناعت و سازگاری را درک نمی‌کنند.

امین مجد با بیان اینکه ایمان التزام قلبی، اعتقاد لسانی و عمل است، افزود: اگر معتقد به برکت باشیم و مفهوم استقامت را درک کنیم هرگز نگران برخی از جریانات تحمیلی نخواهیم بود.

وی گفت: انسان متوکل هیچ نگرانی بابت کمبودها ندارد زیرا دنیا را در برابر جهان آخرت و مسائل اقتصادی را در کنار اقتصاد فرهنگی می‌بیند.

این استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه مسئله اعتدال و میانه‌روی اهمیت بسیاری دارد، افزود: سبک زیستن همراه با تهیج و سرمستی که فاصله با سبک زیستن علوی دارد الگوی مفرطانه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که امکانات اقتصادی و جوانان نخبه مولد علم داریم باید به بازتولید نیز توجه کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchqznx.23nw6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما