قم نيوز : قم نیوز: عضو خبرگان رهبری گفت: جریاناتی مانند ملی‌گراها، فداییان خلق، حزب توده و... که بعدها مانند قارچ در کشور روییدند در حادثه 15 خرداد نبودند و در تجزیه این قیام آن را یک حادثه بی‌هدف دانستند و این مردم و امام بودند که به حادثه 15 خرداد هویت بخشیدند.
مردم و امام(ره) به قیام 15 خرداد هویت بخشیدند/ پرهیز از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه/ جریانات سیاسی بدون پایه مردمی و مذهبی در 15 خرداد نقش نداشتند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در جمع راهپیمایان یوم‌الله 15 خرداد در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران،‌ اسلام، منطقه و جهان است و سرفصل جدید در تاریخ تشیع و حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه 15 خرداد سرفصل جدیدی در تاریخ سیاسی منطقه خاورمیانه است، گفت: این قیام سرآغاز یک تحول و تجدید حیات است و این قیام به نیروهای متدین و حزب‌اللهی هویت جدیدی داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در قیام 15 خرداد شاهد عنایات ویژه خداوند به مردم و حوزه‌های علمیه بودیم، افزود: این قیام یادآور عصر انتظار و تحول نهایی است که در جهان بشریت به دست مبارک حضرت ولیعصر(عج) اتفاق خواهد افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در 15 خرداد حرکت امام خمینی(ره) آغاز شد و با پشتیبانی مردم جمهوری اسلامی بر ویرانه‌های کاخ ستم‌شاهی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه خون مقدس شهدای 15 خرداد عقب‌نشینی دستگاه جبار پهلوی و ساواک را به دنبال داشت، گفت: رژیم باور نمی‌کرد که امام خمینی(ره) در قلب مردم نفوذ داشته باشد، امام در سخنرانی خود در مدرسه فیضیه فرمود «مردک می‌گویم از ایران بیرونت کنند» و این حرف برای آنها بسیار گران تمام شد و این پیش‌بینی امام در 15 سال بعد تحقق پیدا کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد در قم، تهران و ورامین به شکل جدی دنبال شد، تصریح کرد: در این قیام همان‌هایی که در عاشورا ندای «حسین، حسین» سر داده بودند دو روز بعد به عنوان حمایت از نایب بر حق امام زمان(عج) و مرجع تقلید خود به صحنه آمدند.

وی بیان کرد: جریانات سیاسی ملی‌گراها، فداییان خلق، حزب توده و... که بعدها مانند قارچ در کشور روییدند و پایه مذهبی و مردمی نداشتند در حادثه 15 خرداد نبودند و در تجزیه این قیام، این حادثه را یک حادثه بی‌هدف می‌دانستند ولی این مردم و امام بودند که به حادثه 15 خرداد هویت بخشیدند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به مردم و نهضت عاشورا تکیه داشت و قدر این حرکت مردمی را می‌دانست اضافه کرد: 15 خرداد هسته اولیه انقلاب با عظمتی بود که در تاریخ بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه مردم به حق شخصیت امام را شناختند و پیوند امام و امت در 15 خرداد ده‌ها برابر شد، افزود: امروز همچنان شاهد آثار و برکات این قیام بعد از گذشته 53 سال هستیم، کارنامه انقلاب کارنامه بسیار درخشانی است البته این سخن به معنای این نیست که ضعف و کمبودی نداریم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این نظام امروز به قدرت و بالندگی رسیده و مردم پشتیبان ولایت فقیه هستند تصریح کرد: باید در برابر نعمت‌ها شاکر باشیم و یکی از ارزنده‌ترین نعمت‌ها انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه محوریت نظام با ولی فقیه عادل است، گفت: خدا را شاکریم که پس از ارتحال امام خمینی(ره)، خبرگان رهبری شایسته‌ترین فرد را برای رهبری نظام اسلامی برگزیدند و 27 سال است که از این انتخاب بسیار حساس و ارزشمند می‌گذرد و هر روز شاهد آثار و ثمرات بیشتر ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و امیدواریم که خداوند بر طول عمر با برکت مقام معظم رهبری بیفزاید.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه باید از دو قطبی شدن جامعه پرهیز شود، افزود: رهبری نیز در سخنان روز گذشته خودشان نسبت به این مسئله هشدار دادند؛ ایجاد تفرقه و دو قطبی شدن جامعه خواست دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه امروز در میدان مبارزه با آمریکا، اسرائیل، داعش و سعودی هستیم، گفت: امروز در همه جبهه‌ها در حال مبارزه با ما هستند و باید نسبت به خطر دشمن هوشیار باشیم و نباید ذره‌ای غفلت کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: رمز موفقیت ما ولایت فقیه، وحدت کلمه و جهاد با کفر است و همه باید از منویات رهبری در مسیر حفظ نظام تبعیت کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgwx9w.ak9yz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما