سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 39273
منبع : ستاد خبری بسیج هنرمندان قم

دیدار انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان قم با خانواده سردار شهید غلامعلی ابراهیمی

قم نيوز : قم نیوز: مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان قم از دیدار صمیمی جمعی از اهالی قلم و نویسندگان انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان قم با خانواده سردار شهید غلامعلی ابراهیمی خبر داد.
دیدار انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان قم با خانواده سردار شهید غلامعلی ابراهیمی
به گزارش قم نیوز ، اعضای انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان قم با حضور در منزل سردار شهید غلامعلی ابراهیمی، جانشین تعاون لشکر 17 علی بن ابی طالب(علیه السّلام) ضمن دیدار با همسر و دختر وی، یاد و خاطره آن شهید را گرامی داشتند.

اعظم نجفعلی زاده اظهار کرد: این دیدارها با عنایت به این فرمایش مقام معظم رهبری که "امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" در زمان های مختلف با حضور اعضای انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه خاطرات این شهید را در قالب کتابی در دست تالیف دارد تصریح کرد: این کتاب از مجموعه کتابهای سرداران شهید قم، در حال نگارش است و توفیق یافتیم در این دیدار صمیمی بخشی از خاطرات این شهید بزرگوار را برای آیندگان ثبت کنیم.

 مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان قم با اشاره به بخشی از وصایای این شهید والامقام افزود:  سردار رشید شهید ابراهیمی در وصیتش ضمن تاکید بر امر جهاد در راه الهی نوشته است "جهاد در راه خداوند بزرگترین الویت در زندگی بچه های جبهه است، زن و بچه همه فدای اسلام" و این اوج رهایی از تعلقات دنیا و بندگی محض سرمایه بزرگ تمام شهدای ماست.

نجفعلی زاده با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه شاخص های انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن، گفت: با اندکی مطالعه در احوالات این شهید بزرگ و شخصیت انقلابی به خوبی می توان به این شاخصه ها رسید، تا آنجا که وی، در بخش دیگری از وصایای ماندگارش ضمن توصیه مردم به استواری نگاشته است  "ای ملت عزیز مسلمان شهیدپرور، همچنین پا برجا باشید و سست نشوید مبادا این روحیه انسانی و اسلامی خود را از دست بدهید مواظب این انقلاب باشید این انقلابی که ما هنوز پی به عظمتش نبرده ایم اگر شما اسلام را می خواهید اسلام سرمایه میخواهد و ما باید از همه چیز خود بگذریم این دو روز دنیا مادیت و ذلت بار را رها کنیم و از جان و مال ناقابلمان بگذریم تا انشاا... در دنیا و آخرت سعادتمند و رو سفید باشیم، وای به حال ما که اگر این انقلاب عزیز به انحراف کشیده شود."

وی در پایان بیان کرد: اگر نیک بنگریم، طبق سخنان اخیر رهبری، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور و حساسیت در برابر دشمن، نقشه دشمن و تقوای دینی و سیاسی از شاخصه های اصلی تمام شهدای ولایت مدار و انقلابی ما و این روح بلند سردار جبهه های حق علیه باطل، شهید غلامعلی ابراهیمی بوده است.

گفتنی است، این شهید بارها در عملیاتهای مختلف مجروح شد ولی سنگر دفاع و مقاومت را ترک نکرد تا اینکه سرانجام در تاریخ 26/1/1367 در منطقه عملیاتی والفجر 10 به آرزوی همیشگی خود رسید و با بال های سرخ شهادت دعوت پروردگارش را لبیکی جاودانه گفت و به آسمانها پر کشید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdsx0s.yt0n56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما