چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 39281
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تملك ۸۰ درصدي فاز اول طرح ساماندهي پيراموني مجموعه چهل اختران

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان بهسازي، زيباسازي و نوسازي اطراف حرم حضرت معصومه (س) شهرداري قم از تملك ۸۰ درصدي فاز اول طرح ساماندهي پيراموني مجموعه چهل اختران و امامزاده موسي مبرقع (ع)تا تير ماه امسال خبر داد.
تملك ۸۰ درصدي فاز اول طرح ساماندهي پيراموني مجموعه چهل اختران
به گزارش قم نیوز، عليرضا خاكي با اشاره به طرح ساماندهي پيراموني مجموعه چهل اختران و امامزاده موسي مبرقع اظهار كرد: طرح چهل اختران بر اساس محدوده ۴.۳ هكتاري به تأييد كميسيون ماده پنج رسيده بود و توسط معاونت شهرسازي و معماري طرح آن تهيه شده است.

وي خاطرنشان كرد: همزمان با تصويب كليات پروژه با توجه به اعتباراتي كه شهرداري، دولت و دفتر رهبري اختصاص دادند، در دو فاز اجرايي مي‌شود.

مديرعامل سازمان بهسازي، زيباسازي و نوسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداري قم با بيان اينكه به طورعمده تملك‌هاي فاز اول انجام شده و در دست اقدام است، گفت: فضاي اصلي به ايجاد سقف و فضاي شهري براي دسترسي و ارتباط با مجموعه چهل‌اختران و امامزاده موسي مبرقع(ع) و شبستان‌هاي مورد نياز براي افزايش فضاهاي قدسي مجموعه در طرح پيش‌بيني شده است.

وي ادامه داد: مجموعه‌هاي زيرساخت زيارت شامل پاركينگ، تهيه خدمات، فضاي اقامتي، فضاهاي فرهنگي و آموزشي در حد مقدور در محدوده مصوب پيش‌بيني شده است.

خاكي خاطرنشان كرد: فاز اول شامل صحن و پاركينگ و خدمات زيرساخت زيارت است، تقريبا عمده فاز يك تملك آن انجام شده، با تكميل تملك در نخستين فرصت نسبت به بحث‌هاي اجرايي اقدام لازم صورت مي‌گيرد، پلاك‌هايي كه در زمينه سند مشكل دارند، باقيمانده است، تا فصل بودجه يعني تير ماه ۸۰ درصد تملك فاز اول انجام مي‌شود.

وي با اشاره به هدف توسعه محله چهل اختران و بافت فرسوده آن گفت: امامزاده موسي مبرقع(ع) مورد توجه، داراي شأن و جايگاه هستند، اكثر زائران خارجي مسلمان از كشورهاي پاكستاني و افغانستاني به اين مكان تشرف پيدا مي‌كنند و بزرگترين هيأت مذهبي در اين مكان واقع شده است.

مديرعامل سازمان بهسازي، زيباسازي و نوسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداري قم خاطرنشان كرد: هيأت چهل اختران كه دسته بزرگي از سادات قم هستند، فضاي مناسبي براي برگزاري مراسم‌ها ندارند، با توجه به لزوم ساماندهي و ايجاد فضاهاي مناسب زيارتي و برنامه‌هاي مذهبي نياز بود تا اين طرح اجرا شود.

وي با بيان اينكه برخي از مشكلات تملك مشكلات ملكي و اسنادي است، گفت: از شهروندان در خواست داريم در اجراي اين پروژه مشاركت داشته باشند تا هر چه سريعتر پروژه انجام شود، اين امر در ايجاد زيرساخت‌هاي زيارتي و افزايش فضا و جايگاه مناسب براي برگزاري مناسبت‌هاي مذهبي نقش دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccsiq1.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما