چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : 3937
موسی پور خبر داد:

اعزام 27 هزار نفر از قم به سرزمین‌های نور

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اعزام 27 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان قم به اردوهای راهیان‌نور در سال جاری خبر داد.
اعزام 27 هزار نفر از قم به سرزمین‌های نور
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در دیدار مسوولان برپایی اردوهای راهیان‌نور استان ضمن قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری این طرح معنوی و فرهنگی گفت: اردوهای راهیان‌نور با هدف تقویت اندیشه‌های دینی و معنوی جامعه و معرفی و انتقال فرهنگ و ارزش‌های غنی مکتب عاشورا و آموزه‌های دفاع مقدس به نسل‌های امروز برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش در زمینه بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های ارزشمند اردوهای راهیان‌نور گفت: بازدید از جبهه‌های دفاع مقدس به عنوان مکان مقدس آبیاری شده با خون مطهر و پاک برترین بندگان الهی و میعادگاه وارسته‌‌ترین انسان‌ها و تجلی سال‌ها حماسه و ایثار، دارای آثار و برکات فراوانی است که باید به خوبی از این پشتوانه عظیم و گنجینه ارزشمند در زمینه تقویت باورهای دینی و معنوی جامعه بهره گرفت.

استاندار قم با اشاره به تک بعدی بودن برخی از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی گفت: برنامه اردوهای راهیان‌نور جزء برنامه‌های فرهنگی چند بعدی و تحول‌زاست که مسیر نورانی و معنوی را تعیین و نسل جوان را با واقعیات و فلسفه جهاد و دفاع مقدس آشنا و متصل می‌کند.

موسی‌پور با بیان اینکه برنامه بازدید از مناطق جنگی باید عمومیت یابد، افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید زمینه ترویج و گسترش فرهنگ سفر به مناطق عملیاتی و تبدیل آن به یک سفر ضروری و مورد نیاز همانند سایر سفرهای معنوی به اماکن زیارتی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن زمینه استفاده از ظرفیت‌های موجود برای غنی‌تر کردن برنامه اردو‌های راهیان‌نور تصریح کرد: ظرفیت همه دستگاه‌های اداری و سازمان‌ها و نهادهای مردمی برای برگزاری پربار و محتوایی این برنامه به‌کار گرفته شود.

استاندار قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای گسترش جامعه هدف برنامه اردوهای راهیان‌نور، از برنامه‌ریزی انجام گرفته برای اعزام مدیران و مسئولان استان خبر داد و گفت: نخستین گروه از مدیران استان به‌زودی در قالب این برنامه از مناطق جنگی بازدید خواهند کرد.

موسی پور با تاکید بر لزوم مشارکت فعال و مسوولانه دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری این برنامه گفت: سال گذشته در قالب اردوهای راهیان‌نور بیش از ۱۲ هزار نفر از اقشار مختلف استان به مناطق عملیاتی اعزام شدند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال نیز بیش از ۲۷ هزار نفر اعزام خواهند شد.

در ابتدای این دیدار سردار مهدوی  نژاد،  فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) استان قم گزارشی از وضعیت برنامه اردوهای راهیان‌نور استان قم ارائه کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.s0s2yt0n5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما