قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با بیان اینکه اقتصاد خرد در مشاغل خانگی تاثیر جدی در قم دارد گفت: اگر بخواهیم صنایع را دسته بندی کنیم یکی فرش و یکی صنایع دستی است که در قم دارای اولویت است و نیاز به نظارت آنچنانی ندارد.
لزوم حمایت از بازارچه‌های عرضه اقلام مشاغل خانگی/ رونق مشاغل خانگی اثر جدی بر اقتصاد قم دارد
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی عصر امروز در جلسه کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه در مباحث تئوریک مشکلاتی وجود دارد که هنوز تمرکز ما به ماهیت اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن قرار نگرفته است اظهارداشت: تا زمانی که اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی را درک نکنیم نمی توانیم شاهد پیشرفت در این زمینه باشیم.

استاندار قم با بیان اینکه آنچه سازمان ها و ادارات باید انجام دهند تشکیل کارگروه هایی برای بررسی رفتارها و تغییر در آن برای ایجاد روند تسریعی و تسهیلی در موضوع اقتصاد مقاومتی است افزود: این کار ضروری است و باید گزارش ادارات به دبیرخانه ارسال شود تا بدانیم در گذشته وضعیت چگونه بوده و چه اقداماتی تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دو کارگروه هماهنگی امور تولیدی و اقتصادی به مسئولیت آقای رضوی و کارگروه هماهنگی امور زیربنایی و عمرانی به مسئولیت دکتر بهشتی در استانداری قم تشکیل شده تصریح کرد: جلسات نهایی کارگروه باید برای تصمیم گیری نهایی باشد و تصمیم سازی در جلسات قبلی انجام شده باشد.

صادقی با بیان اینکه در استان قم واحدهای بزرگ نداریم و اقتصاد خرد در مشاغل خانگی تاثیر جدی در قم دارد افزود: اگر بخواهیم صنایع را دسته بندی کنیم یکی فرش و یکی صنایع دستی است که در قم دارای اولویت است و نیاز به نظارت آنچنانی ندارد.

استاندار قم با اشاره به اینکه آنچه به اشتغال کمک می کند ایجاد بازارچه هایی برای عرضه این اقلام است و باید به رونق آنها کمک شود تصریح کرد: این موضوع باید از چارچوب ادارات دولتی بیرون آمده و همه مردم از آنها اطلاع داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید برای مردم در زمینه مشاغل خانگی انگیزه ایجاد شود گفت: باید منویات رهبری در این خصوص در روح و جان مردم نفوذ کند و مسئولان هم به این امر کمک کند. در غیر این صورت تنها کنار هم می نشینیم و به جمع بندی نمی رسیم.

صادقی با بیان اینکه در سال های اخیر که دچار تحریم هم بودیم می دیدیم گروه هایی برای رفع موانع تحریم ایجاد می شد اما تنها با لغات بازی می کردند و چیزی حاصل نمی شد گفت: اگر ما می خواهیم تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تنها چارچوب ها را جابجا کنیم و به جایی نرسیم کاری از پیش برده نمی شود، باید کار به گونه ای انجام شود که موثر و تاثیر گذار باشیم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdchzknx.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما