کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح 15 خانه دیجیتال تا پایان سال در قم

خبرگزاری فارس , 6 بهمن 1390 ساعت 10:41

قم نیوز: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از آغاز به‌کار 15 خانه دیجیتال در استان قم خبر داد و گفت: مجوز تعداد 15 خانه دیجیتال صادر شده که تعدادی به بهره برداری رسیده و ما بقی تا پایان سال افتتاح می‌شود.


به گزارش قم نیوز، سید رسول موسوی‌نژادیان با اشاره به اینکه قم به عنوان نخستین استان برگزار کننده نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بود، تصریح کرد: دور دوم نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال در کشور از ۵ تا ۹ بهمن ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم در حال برگزاری است.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و موسسات فعال در این حوزه که عمدتا از موسسات قم هستند صورت گرفته که امیدواریم مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

موسوی نژادیان ادامه داد: امسال علاوه بر برپایی ۸۲ غرفه و حضور ۱۰۰ شرکت فعال در نمایشگاه، بخش‌های متنوعی را پیش بینی کردیم که از جمله آن جنگ نرم، بیداری اسلامی، بازی‌های پاک و سایر خدمات حوزه دیجیتال بوده و تعدادی از ادارات و نهادهای فعال در حوزه خدمات الکترونیک در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تعداد استان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه اظهار داشت: حدود ۶۵ موسسه مستقل در این نمایشگاه حضور دارند که ۳۵ درصد از قم و ۶۵ درصد از سایر استان‌های کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه امسال از نظر تنوع آثار عرضه شده در نمایشگاه و تعداد شرکت‌های تولید کننده نسبت به دوره قبل که در سال ۸۷ برگزار شد از رشد قابل توجهی برخوردار بودیم، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد تولید کنندگان نرم افزارهای مذهبی، آموزشی، کمک آموزشی و بازی‌های رایانه‌ای و سایر موضوعات حوزه نرم افزار طی سال‌های گذشته تولیدات خوبی را داشته و به بازار عرضه کرده‌اند.

موسوی نژادیان همچنین از ارائه تخفیف در فروش آثار خبر داد و ابراز داشت: امسال حداقل ۱۰۰ میلیون تومان یارانه خرید نرم افزار در نمایشگاه پیش بینی کردیم که با تخفیف ۳۰ درصد در اختیار بازدیدکنندگان قرا می‌گیرد و ۲۰ درصد تخفیف نیز توسط موسسات ارائه می‌شود و در کل آثار ارائه شده با ۵۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: امسال برنامه ریزی خوبی برای بازدید دانش آموزان، دانشجویان و طلاب از نمایشگاه صورت گرفته و سرویس رفت و برگشت با همکاری دستگاه‌های مسئول پیش بینی شده که در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اظهار داشت: نشست‌های تخصصی صبح و عصر در موضوعات بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن و سایر موضوعات در طول برگزاری نمایشگاه با حضور اساتید صاحب نام از تهران برگزار می‌شود.

موسوی نژادیان از آغاز به کار ۱۵ خانه دیجیتال در استان قم خبر داد و عنوان کرد: مجوز تعداد ۱۵ خانه دیجیتال صادر شده که تعدادی به بهره برداری رسیده و ما بقی تا پایان سال افتتاح می‌شود، در واقع اقدامات استانی صورت گرفته و منتظر ارسال تجهیزات از تهران هستیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از ارائه تسهیلات به موسسات تولید نرم افزارهای دیجیتالی خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار با همکاری و مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مبلغ قابل توجهی را برای تولید انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای در استان قم پیش بینی کردیم که تفاهم نامه امضا شده و موسسات مجری هم شناسایی شدند و به زودی توافقنامه اجرایی تنظیم و تعدادی آثار رایانه ای توسط موسسات قم تولید می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 3952

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/3952/افتتاح-15-خانه-دیجیتال-پایان-سال-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir