پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 3952

افتتاح 15 خانه دیجیتال تا پایان سال در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از آغاز به‌کار 15 خانه دیجیتال در استان قم خبر داد و گفت: مجوز تعداد 15 خانه دیجیتال صادر شده که تعدادی به بهره برداری رسیده و ما بقی تا پایان سال افتتاح می‌شود.
افتتاح 15 خانه دیجیتال تا پایان سال در قم
به گزارش قم نیوز، سید رسول موسوی‌نژادیان با اشاره به اینکه قم به عنوان نخستین استان برگزار کننده نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بود، تصریح کرد: دور دوم نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال در کشور از ۵ تا ۹ بهمن ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم در حال برگزاری است.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و موسسات فعال در این حوزه که عمدتا از موسسات قم هستند صورت گرفته که امیدواریم مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

موسوی نژادیان ادامه داد: امسال علاوه بر برپایی ۸۲ غرفه و حضور ۱۰۰ شرکت فعال در نمایشگاه، بخش‌های متنوعی را پیش بینی کردیم که از جمله آن جنگ نرم، بیداری اسلامی، بازی‌های پاک و سایر خدمات حوزه دیجیتال بوده و تعدادی از ادارات و نهادهای فعال در حوزه خدمات الکترونیک در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تعداد استان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه اظهار داشت: حدود ۶۵ موسسه مستقل در این نمایشگاه حضور دارند که ۳۵ درصد از قم و ۶۵ درصد از سایر استان‌های کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه امسال از نظر تنوع آثار عرضه شده در نمایشگاه و تعداد شرکت‌های تولید کننده نسبت به دوره قبل که در سال ۸۷ برگزار شد از رشد قابل توجهی برخوردار بودیم، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد تولید کنندگان نرم افزارهای مذهبی، آموزشی، کمک آموزشی و بازی‌های رایانه‌ای و سایر موضوعات حوزه نرم افزار طی سال‌های گذشته تولیدات خوبی را داشته و به بازار عرضه کرده‌اند.

موسوی نژادیان همچنین از ارائه تخفیف در فروش آثار خبر داد و ابراز داشت: امسال حداقل ۱۰۰ میلیون تومان یارانه خرید نرم افزار در نمایشگاه پیش بینی کردیم که با تخفیف ۳۰ درصد در اختیار بازدیدکنندگان قرا می‌گیرد و ۲۰ درصد تخفیف نیز توسط موسسات ارائه می‌شود و در کل آثار ارائه شده با ۵۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: امسال برنامه ریزی خوبی برای بازدید دانش آموزان، دانشجویان و طلاب از نمایشگاه صورت گرفته و سرویس رفت و برگشت با همکاری دستگاه‌های مسئول پیش بینی شده که در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اظهار داشت: نشست‌های تخصصی صبح و عصر در موضوعات بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن و سایر موضوعات در طول برگزاری نمایشگاه با حضور اساتید صاحب نام از تهران برگزار می‌شود.

موسوی نژادیان از آغاز به کار ۱۵ خانه دیجیتال در استان قم خبر داد و عنوان کرد: مجوز تعداد ۱۵ خانه دیجیتال صادر شده که تعدادی به بهره برداری رسیده و ما بقی تا پایان سال افتتاح می‌شود، در واقع اقدامات استانی صورت گرفته و منتظر ارسال تجهیزات از تهران هستیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از ارائه تسهیلات به موسسات تولید نرم افزارهای دیجیتالی خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار با همکاری و مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مبلغ قابل توجهی را برای تولید انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای در استان قم پیش بینی کردیم که تفاهم نامه امضا شده و موسسات مجری هم شناسایی شدند و به زودی توافقنامه اجرایی تنظیم و تعدادی آثار رایانه ای توسط موسسات قم تولید می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.mnek49nou5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما