دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : 39589
مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم مطرح کرد

اجرای برنامه گفتمان سازی و فرهنگ سازی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به 12 برنامه استانداری برای تحقق اقتصاد مقاومتی در قم گفت: برنامه گفتمان سازی و فرهنگ سازی یکی از این برنامه ها است.
اجرای برنامه گفتمان سازی و فرهنگ سازی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در قم
به گزارش قم نیوز، حمید اخوان عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم اظهارداشت: ۱۲ برنامه ملی مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بود که در غالب ۶۰ طرح اجرا می شد آن را بومی سازی کردیم که در استان می توان آن را اجرا کرد.

مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با بیان اینکه برنامه ارتقای بهره وری نخستین برنامه است افزود: کاهش ظایعاات و ارتقا کیفیت نان، کاهش ضایعات در فرایند تبدیل و تکمیل محصولات، رفع فرسودگی خطوط شبکه های توزیع و انتقال برق،رفع فرسودگی شبکه های آبرسانی و خطوط انتقال آب زیل این برنامه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه دومین برنامه مربوط به پیشبرد برون گرایی اقتصاد با توسعه صادرات غیر نفتی است خاطر نشان کرد: ساماندهی و ارتقای توان صادراتی استان با تاکید بر بازارهای هدف در کشورهای همسایه، پیگیری و تسریع در ارتقای ظرفیت راه های مواصلاتی و آزادراه قم تهران و احداث آزادراه های قم- اوه، قم- سلفچگان و کنارگذر شهر قم به طول ۱۰۰ کیلومتر با استفاده از منابع فاینانس و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت ویژه اقتصادی سلفچگان ارتقای آن به منطقه آزاد با الحاق فرودگاه مربوط به این برنامه است.

اخوان با اشاره به برنامه ارتقای توان تولید و درون زایی اقتصاد تصریح کرد: ایجاد و استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری در دستگاه اجرایی اصلی و ایجاد و تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی و استفاده بهینه از زمین های موجود بلااستفاده شهرک ها از جمله موارد مرتبط با این برنامه است.

وی افزود: برنامه عدالت بنیان گردن اقتصاد و توسعه عدالت اقتصادی که ساماندهی ورودی ها استفاده از ظرفیت دریاچه نمک جز آنها است و برنامه برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی به نفت از دیگر برنامه های مصوب است.

مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان شامل متمرکز نمودن اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی استانی بر پژوهش های دانش بنیان، هدایت اعتبارات اعم از اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی به سمت ارتقای دانش فنی تولید از دیگر موارد مرتبط با این برنامه است.

وی برنامه گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و برنامه شفاف سازی را از دیگر بندهای این ۱۲ برنامه دانست و تصریح کرد: برنامه توسعه ظرفیت نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین دستی، برنامه هدفمندسازی یارانه ها و برنامه مردمی کردن اقتصاد از دیگر موارد مصوب است.
انتهای پیام/ ۱۳۰
https://qomnews.ir/vdcdnk0s.yt0nj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما