?>?> تکمیل 8 مجتمع آب‌رسانی با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان امسال 14 پروژه جدید دنبال می‌شود | قم نیوز
سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 39792
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم خبر داد

تکمیل 8 مجتمع آب‌رسانی با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان/ امسال 14 پروژه جدید دنبال می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: تکمیل هشت مجتمع آب‌رسانی در قم با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی دنبال می‌شود که تاکنون نزدیک به 24 میلیارد تومان از این اعتبار به تصویب رسیده است.
تکمیل 8 مجتمع آب‌رسانی با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان/ امسال 14 پروژه جدید دنبال می‌شود
به گزارش قم نیوز، علی جان‌ صادق‌پور  با اشاره به اینکه ترویج اصلاح الگوی مصرف از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است، اظهار کرد: نصب ژنراتور برای تامین انرژی الکتروپمپ‌ها در مقاطع پیک مصرف برق و در نتیجه تامین آب مورد نیاز مردم، نصب دستگاه‌های الکترونیک نمک طعام به عنوان سیستم ایمنی، استقرار دفاتر پیشخوان و ایجاد سامانه 523 از اقدامات انجام شده یک سال اخیر این مجموعه برای سهولت خدمات‌رسانی به مردم است.

وی با اشاره به استفاده از بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، اضافه کرد: سال گذشته با استفاده از ظرفیت‌های استانی اصلاح و تکمیل مجتمع آب‌رسانی کهک، قم‌رود، قلعه چم، جعفرآباد و برخی از روستاهای حاشیه‌ای به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم خاطرنشان کرد: هر ساله 10 درصد از اعتبارات استانی و پنج درصد از اعتبارات ملی به آب‌رسانی به روستاها اختصاص دارد که امسال با استفاده از این اعتبار 12 پروژه نیمه تمام و 14 پروژه جدید در قم دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با گشایش وضعیت اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری قم بدهی‌های پیمانکاران پرداخت شده است، گفت: در سال جاری این افراد برای پذیرش پروژه‌های آب‌رسانی به روستاها استقبال بیشتری دارند اما با توجه به منابع محدود آبی رعایت الگوی مصرف را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

صادق‌پور یادآور شد: هزینه آب مصرفی افرادی که به صورت دائم در روستاها حضور دارند نسبت به افرادی که دارای اقامت غیر دائم هستند کم‌تر بوده و تاکنون نزدیک به 9 هزار انشعاب غیر دائم شناسایی شده است.

وی از مشارکت با شرکت آب منطقه‌ای استان قم برای مقابله با حفر چاه‌های غیر مجاز یاد کرد و با بیان اینکه آمار چاه‌های غیر مجاز پر شده نسبت به چاه‌های غیر مجاز موجود قابل توجه نیست، ادامه داد: این چاه‌ها افت منابع آبی را به دنبال دارد به همین علت اقدامات لازم در راستای مقابله با افراد متخلف انجام می‌شود که امیدواریم با ادامه این روند به نتایج مورد نظر برسیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به اینکه سال 92 آب‌رسانی سیار در 51 روستا انجام می‌شد، مطرح کرد:‌ اکنون این آمار به 10 روستا در بخش‌های مختلف کاهش یافته است هر چند برخی از روستاها به دلیل مشکلاتی خاص، به صورت موقت آب‌رسانی سیار می‌شوند.

وی افزود: تکمیل هشت مجتمع آب‌رسانی در قم با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی دنبال می‌شود که تاکنون نزدیک به 24 میلیارد تومان از این اعتبار به تصویب رسیده است.

صادق‌پور با تاکید بر اینکه طی دو سال اخیر هزار و 500 انشعاب غیر مجاز در قم شناسایی و رفع شده است، گفت: امیدواریم شوراهای اسلامی و مردم در جمع‌آوری دیگر انشعابات غیر مجاز مشارکت داشته باشند زیرا این امر در اصلاح مدیریت آب در روستا تاثیر قابل توجهی دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcj8aet.uqehhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما