يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 39900
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

هزينه بيش از ۶ ميليارد تومان براي ايمني بوستان‌ها در قم

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم از هزينه كردن ۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان براي ايمني بوستان‌ها در دوسال اخير خبر داد.
هزينه بيش از ۶ ميليارد تومان براي ايمني بوستان‌ها در قم
 به گزارش قم نيوز، پيام جواديان با اشاره به اتفاقات ناگوار دو سال گذشته به دليل برق گرفتگي اظهار داشت: بعد از آن اتفاقات ناگوار در بوستان‌ها، سال گذشته، تمام ۲۹۵ بوستان سطح شهر را از نظر وضعيت ايمني رصد كرديم. وضعيت بسيار نامناسبي از نظر ايمني در اين بوستان‌ها حكم‌فرما بود كه علت هم نبود يك متولي مشخص براي اين كار بود.

وي افزود: بوستان‌ها از نظر رسيدگي به فضاي سبز بررسي و نظارت مي‌شد اما قسمت ديگر كار كه وسائل بازي كودكان ، آب‌نما و سيستم روشنايي بود، هيچ متولي مشخصي نداشت. در واقع خلأ يك واحد در معاونت خدمات شهري و سازمان‌ها پارك‌ها به عنوان واحد تعمير و نگهداري به وضوح ديده مي‌شد كه اين واحد را ايجاد كرديم.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با اشاره به اينكه واحد تعميرات و نگهداري به بحث سخت پارك‌ها يعني آب‌نما، وسائل بازي كودكان و روشني نظارت دارد ابراز كرد: در كنار اين كار نيازهاي بوستان‌ها احصا شد كه هر كدام چه مشكلي دارد. بلافاصله بودجه‌اي براي اين كار تخصيص داديم. مناقصه برگزار شد و شركتي در مناقصه برنده شد تا اين كار را به عهده بگيرد.

وي افزود: قرار داد اين شركت ۵ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان است كه سه ميليارد تومان از بودجه ۹۴ تأمين شد و ۲ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان براي امسال در نظر گرفته شده است.

جواديان گفت: به علاوه اين ارقام يك ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان ديگر هم در پايان سال براي اين موضوع اختصاص داديم كه در مجموع حدود ۶ و نيم ميليارد تومان در اين زمينه هزينه شد چرا كه ۵ ميلياردي كه پيش‌بيني كرده بوديم براي مشكلات كفايت نمي‌كرد.

به گفته مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم پيمانكار از ماه آذر سال گذشته كار را آغاز كرد و تا الان تمام مشكلاتي كه اولويت اول بوده رفع شد و كار ايمني ۱۵۰ بوستان به طور كامل تمام شده و ۲۵ بوستان ديگر در مرحله اقدام است.

وي افزود: ۷۵ بوستان ديگر باقي مي‌ماند كه تا آخر ماه آينده كار آنها به اتمام خواهد رسيد. حتي براي اين كار مشاوري مشخص شده كه نظارت را انجام دهد تا كار شكل صوري نگيرد و دقيق باشد. در هر صورت نگراني براي پارك‌هايي كه غير ايمن بودند الان حل شده است.

يكي از موضوعات ديگري كه اين روزها مطرح مي‌شود، استاندارد نبودن زمين‌هاي بازي در بوستان‌ها است كه استاندار قم هم در برنامه اي خطرات اين موضوع را هشدار داده بود.

جواديان با اشاره به اينكه مرحله بعدي كار سازمان پارك‌ها استاندارسازي وسايل بازي كودكان است اظهار داشت: امسال سازمان ۳۹ پكيج بازي كودكان را خريداري كرده است. چيزي در حدود ۵ هزار متر مربع كف پوش براي پارك‌ها خريداري شده و نصب مي‌شود تا ايمني بازي كودكان ارتقا يابد.

وي گفت: ۱۷ پكيج بازي از زمين‌هاي قديمي كه ايمني نداشته و قديمي بودند به طور كامل خارج شدند. زمين‌هايي كه كف پوش ندارند هم كه عمدتا در مناطق دو و ۶ است در حال كف پوش شدن است. مي‌توانيم بگوييم اوايل شهريورماه از هر لحاظ ايمني زمين‌هاي بازي تأمين خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcawone.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما