دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 39948
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی قم مطرح کرد

احتمال رؤیت هلال ماه شوال در روز سه‌شنبه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی قم گفت: بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده احتمال رؤیت هلال ماه شوال روز سه‌شنبه وجود دارد.
احتمال رؤیت هلال ماه شوال در روز سه‌شنبه
به گزارش قم نیوز، محمدصالح نجف امروز  با اشاره به استهلال ماه شوال اظهار کرد: محاسبات انجام شده از سوی مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی نشان می‌دهد احتمال رؤیت هلال ماه شوال روز سه‌شنبه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های استهلال مرکز به چند منطقه اعزام می‌شوند، البته سعی بر این است که ارتفاعات و مکان‌های با احتمال بالای رؤیت پوشش داده شود.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی قم با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی جوی سعی می‌شود چند گروه اعزام شود، گفت: اکنون در حال پیگیری هستیم تا مکان استقرار گروه‌ها تعیین شود، گروه‌ها احتمالا در ارتفاعات بالاتر از فردو،‌ رصدخانه امام علی و شهرهای دیگر حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا استهلال ماه با چشم مسلح در قالب دوربین و تلسکوپ انجام می‌شود و سپس اعضای گروه با چشم غیرمسلح به رصد می‌پردازند، ولی به دلیل شرایط جوی نامناسب استهلال ماه با چشم غیرمسلح مشکل است.

نجف عنوان کرد: احتمال رؤیت ماه با توجه به محاسبات در بسیاری از مکان‌ها وجود دارد که از شرق استرالیا تا جنوب آسیا، جنوب و مرکز آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی را در بر می‌گیرد.

وی یادآور شد: در برخی از مناطق مانند ایران به آسمانی صاف برای رؤیت هلال ماه نیاز دارد، وجود گرد و غبار استهلال را مشکل می‌کند، بنابراین باید بیشتر به مکان استهلال توجه شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc4oq1.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما