سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 40096
منبع : سلامت آنلاین
رئیس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران:

نیکوکاران برای احداث مرکز درمان ناباروی به میدان بیایند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با تاکید بر اینکه برای درمان ناباروری هیچ نیازی به سفر به خارج از کشور وجود ندارد، افزود: ۲۰ تا ۲۵ درصد زوج های نابارور بعد از درمان، صاحب فرزند می شوند، اما در برخی استان ها با کمبود مرکز درمان ناباروری مواجه هستیم.
نیکوکاران برای احداث مرکز درمان ناباروی به میدان بیایند
به گزارش قم نیوز، دکتر محمدعلی خلیلی با بیان اینکه به طور متوسط ۲۰ تا ۲۵ درصد زوج ها با روش های درمانی مراکز درمان ناباروری صاحب فرزند می شوند، گفت: این آمار در استان های مختلف، متفاوت است. ضمن اینکه باید توجه داشت که ۲۰ درصد زوج ها با عامل ناشناخته به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

این متخصص جنین شناسی با اشاره به اینکه بعضی استان ها مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان دارای مرکز درمان ناباروری نیستند، تصریح کرد: حتی استانی مانند کرمان فقط یک مرکز دولتی و یک مرکز خصوصی درمان ناباروری دارد. با این وجود در استان تهران و شهرهای اطراف مانند کرج و قم بیش از ۴۰ تا ۴۵ مرکز دولتی و خصوصی درمان ناباروری وجود دارد و با توجه به کمبودهای بودجه ای دولت، نیکوکاران سلامت باید برای احداث مرکز درمانی ناباروری به میدان بیایند.

خلیلی با اشاره به گرایش بعضی خیرین به کمک به مراکز درمان ناباروری اضافه کرد: اخیرا در شهرستان گراش استان فارس، خیرین تجهیزات و فضای فیزیکی لازم برای تاسیس یک مرکز درمان ناباروری را تامین کرده اند که انشالله این مرکز در پاییز سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی با اظهار اینکه اصلا ضرورتی برای سفر به خارج از کشور برای درمان ناباروری وجود ندارد خاطرنشان ساخت: حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور بسیاری هستند که برای درمان ناباروری به ایران می آیند و در کنار خانواده و با هزینه کمتر، مشکل خود را بر طرف می کنند.

خلیلی با بیان اینکه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه ها قرار ندارد ، ادامه داد: البته بعضی از بیمه ها مانند بیمه نیروهای مسلح ردیف هایی از درمان را تحت پوشش خود قرار داده اند.

رئیس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته، تحول بسیار مثبتی در رویکرد وزارت بهداشت نسبت به درمان ناباروری پدید آمده، افزود: این رویکرد مثبت در قالب کمک به تامین تجهیزات و روند تحت پوشش بیمه قرار گرفتن درمان ناباروری مشخص است.

شایان ذکر است که در سراسر کشور ۶۲ مرکز درمان ناباروری در حال فعالیت هستند و استان یزد، در عرصه درمان ناباروری پیشقدم بوده است و اولین تولد نوزاد حاصل درمان ناباروری در دی ماه ۱۳۶۸ متولد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciqua5.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما