پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 40344
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف استان قم

15 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط در استان قم فعال هستند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف استان قم با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی مهارتی به خانواده بزرگ ۱۵۰ هزار نفره اصناف را داشته ایم گفت: اصناف جمعیتی بالغ بر ۲۴ میلیون نفر در کشور را تشکیل می دهند که بدون کمک دولت تاکنون ۶ و نیم میلیون در کشور و ۱۳۰ هزار شغل در استان ایجاد کرده اند.
15 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط در استان قم فعال هستند
سید ابراهیم صحفی در گفت و گو با خبرنگار قم نیوز، با اشاره به اینکه اتاق اصناف قم دارای ۶۲ اتحادیه صنفی است و ۹۸۷ رسته شغلی و ۴۰ هزار واحد صنفی و ۶ کمیسیون تخصصی را تحت پوشش دارد اظهارداشت: سالانه ۵۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی به منظور شناسایی واحدهای بدون پروانه، متخلف و ساماندهی صنوف توسط اتاق اصناف انجام می گیرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف استان قم با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی مهارتی به خانواده بزرگ ۱۵۰ هزار نفره اصناف را داشته ایم افزود: اصناف جمعیتی بالغ بر ۲۴ میلیون نفر در کشور را تشکیل می دهند که بدون کمک دولت تاکنون ۶ و نیم میلیون در کشور و ۱۳۰ هزار شغل در استان ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اصناف توانایی دارد سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کند خاطر نشان کرد: اصناف مهمترین تشکل کشور است که در سه حوزه تولید، خدمات و توزیع فعالیت دارد.

صحفی با اشاره به اینکه در بخش تولید ۶۵۰ هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط در کشور و ۱۵ هزار واحد فعال در استان قم وجود دارد گفت: خانواده اصناف سهم ۱۷ و نیم درصدی در تولید ناخالص ملی داشته اند اما جایگاه مناسبی برای آنها در نظر گرفته نمی شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف استان قم با اشاره به اینکه کاهش هزینه، افزایش تولید و افزایش کیفیت سه فاکتور مهم بهره وری است گفت: بهره وری ارتباط مستقیم با آموز مهارت و دانش دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۸۵ درصد از اصناف زیر دیپلم هستند خاطر نشان کرد: کمتر از درصد اصناف در مقطع کاردانی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

صحفی با اشاره به اینکه برای افزایش سطح بهره وری پیشنهاداتی داریم عنوان کرد: راه اندازی مدرسه کسب و کار روزانه اصناف، راه اندازی دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصناف و راه اندازی مرکز سنجش مهارتی واحدهای صنفی پیشنهادات ما در این زمینه است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف قم با اشاره به برنامه های اتاق اصناف در زمینه اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست با دستور راهبردی و حمیت های مهندس ذاکری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ۱۵ اتحادیه تحت پوشش اتاق اصناف قم طی ۳ ماه در کارگروهی با حضور کارشناسان مجرب و متخصص از سازمان صنعت معدن و تجارت و دانشگاه و اتاق اصناف ثم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد پایش قرار گرفته اند.

وی گفت: وضع موجود این اتحادیه ها بررسی و راهکار هایی برای افزایش بهره وری و تحقق اصول اقتصاد مقاومتی اندیشیده شده است.

انتهای پیام/۱۳۰
https://qomnews.ir/vdceex8e.jh87ei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما