پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 40362
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مقتدایی:

دادگاه ویژه به دنبال حراست و حفظ شأن روحانیت است

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: دادگاه ویژه برای حراست و حفظ شأن روحانیت تشکیل شده است تا از بروز انحرافات در میان این قشر جلوگیری شود.
دادگاه ویژه به دنبال حراست و حفظ شأن روحانیت است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت حوزه قضایی قم که در سالن همایش دادگاه ویژه روحانیت قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه رعایت تهذیب و حسن اخلاق باید مورد توجه اقشار مختلف جامعه اسلامی قرار گیرد، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم توجه به فضائل اخلاقی سبب دوری از رذایل اخلاقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد بزرگ انسان مقابله با خواسته‌های نفسانی است، اضافه کرد: انسان برای رسیدن به سعادت باید مقابل هوای نفس خود ایستادگی کند، با توجه به اینکه رهبری معنوی و هدایت فکری جامعه بر عهده روحانیت است این قشر باید نسبت به تهذیب اخلاق اهتمام جدی‌تر داشته باشند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر روحانی به رسالت‌های تبلیغی خود عمل کند، جایگاهی هم‌تراز انبیای الهی را در دنیا و آخرت به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه بوی بد فرد روحانی که به رسالت خود عمل نکرده در آخرت آشکار می‌شود، تصریح کرد: آراسته شدن به فضائل اخلاقی باید مورد توجه قرار گیرد، تهذیب اخلاق در جامعه روحانیت نیازمند فراگیری دروس اخلاق بوده که تاکنون در این راستا اقدامات مطلوبی انجام شده است.

مقتدایی فعالیت دادگاه ویژه روحانیت را راه دوم تهذیب روحانیت دانست و عنوان کرد: برخورد کردن با افراد منحرف از راهکارهای تهذیب است چراکه گاهی هوای نفس بر افراد غلبه کرده و نگاه ریاست آنها را فرا می‌گیرد.

وی از دادگاه ویژه روحانیت به عنوان برکات امام خمینی(ره) در نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: دادگاه ویژه برای حراست و حفظ شأن روحانیت تشکیل شده است تا از بروز انحرافات در میان این قشر جلوگیری شود.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی همانند امام خمینی(ره)‌ نسبت به تقویت دادگاه ویژه روحانیت اهتمام جدی دارند، اضافه کرد: ایشان نسبت به فعالیت‌های این دادگاه اشراف مطلوبی دارند به همین علت امیدواریم با گذشت زمان بتوانیم به دستاوردهای مطلوب‌تری در این مرکز برسیم.

وی یادآور شد: افرادی که در محاکم و دادسراها فعالیت دارند باید مراتب تهذیب را سپری کرده تا بتوانند به شیوه مطلوبی با طلاب دارای انحراف برخورد کنند.

مقتدایی با اشاره به برخی از پرونده‌های دادگاه ویژه روحانیت مطرح کرد: افراد خاطی در هر جایگاهی باید مجازات شوند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امیدواریم درس اخلاق ویژه برای قضات دادسرا و محاکم ویژه برگزار شود تا با این اقدام بتوانیم آموزه‌های اخلاقی مورد نیاز را به این افراد انتقال دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcewx8e.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما