پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 40534
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله اعرافی:

حوزه به نیازهای آموزش و پرورش توجه دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به مسؤولیت‌های حوزه نسبت به آموزش و پرورش، گفت: تولید «تئوری و نظریه‌های کلان تعلیم و تربیت» مهم ترین مسئولیت حوزه است.
حوزه به نیازهای آموزش و پرورش توجه دارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دومین نشست فصلی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سال 95 که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، اظهار کرد: حوزه همزمان که مطالبه کننده تحقق ارزش‌های الهی و انقلابی در جامعه است، قطعاً خود را پاسخگو و بدهکار به جامعه انقلابی و نهاد‌های علمی و فرهنگی کشور می‌داند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم که نیاز جامعه اسلامی، انقلاب، مردم و نظام را پاسخ دهیم.

 وی با تاکید بر اینکه بدون تردید یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه ما آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش به نوعی کل کشور محسوب می‌شود و در مهم‌ترین سنین نقش آفرینی می‌کند و رسالت و مسؤولیت این نهاد خطیر و غیرقابل قیاس است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به مسئولیت‌های حوزه نسبت به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تولید تئوری و نظریه‌های کلان تعلیم و تربیت مهم‌ترین مسؤولیت حوزه است. البته در این زمینه کارهای خوبی شده اما هنگام بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی، خلا تئوریک و نظریه‌های کلان احساس می‌شد.

وی افزود: همچنین حوزه باید در زمینه تربیت معلم و دبیر در رشته‌های مرتبط مستقیم و غیرمستقیم همکاری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تدوین متون یکی دیگر از مسؤولیت‌های حوزه نسبت به آموزش و پرورش است، تصریح کرد: همچنین حوزه باید به تبلیغ عمومی در آموزش و پرورش توجه داشته باشد؛ البته مسئولان ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته‌اند؛ اما باید فعالانه تر باشد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید به نیازهای آموزش و پرورش در طراحی رشته‌ها توجه داشته باشد، گفت: بخش اساسی نقشه جامع رشته‌ای حوزه باید به تامین نیازهای «تعلیم و تربیت» و «آموزش و پرورش» اختصاص یابد.

وی افزود: همچنین باید راهکار حضور خروجی‌های موجود حوزه را در صحنه آموزش و پرورش پیدا کرد تا از ظرفیت تربیت شدگان حوزه به طور عام بهره گیری شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfjtdj.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما