يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 40597
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم خبر داد

پیش‌بینی اعزام 8 هزار نفر از استان قم به سرزمین‌های نور شمال‌غرب

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با اشاره به اعزام 8 هزار نفر از استان قم به سرزمنی‌های نور شمال‌غرب گفت: کاروان‌های راهیان نور از 11 مرداد تا 30 شهریورماه به مناطق شمال‌غرب اعزام می‌شوند.
پیش‌بینی اعزام 8 هزار نفر از استان قم به سرزمین‌های نور شمال‌غرب
به گزارش قم نیوز، رضا فقیهی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز آموزشی آیت‌الله سعیدی برگزار شد، با تاکید بر اینکه راهیان نور یکی از عملیات‌های فرهنگی سپاه در طول سال است، اظهار کرد: این برنامه اثرگذارترین اقدام فرهنگی برای نسل جدید جامعه اسلامی است که این قشر را با آرمان‌های امام و شهدا آشنا می‌کند.

وی از حضور گسترده‌تر خانواده‌ها در راهیان نور به عنوان یکی از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: ستاد راهیان نور استان قم فعالیت خود را آغاز کرده و بر اساس فرهنگ دفاع مقدس، اعزام‌های راهیان نور را با محوریت گروه‌های مردمی انجام می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه امسال اردوهای راهیان نور شمال‌غرب به صورت ویژه دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: همزمان با نخستین شب اردوی راهیان نور شمال‌غرب در بانه و بعد از آن در سردشت حضور می‌یابیم.

وی با اشاره به احداث یادمان شهید زین‌الدین در حدفاصل منطقه سردشت و بانه تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در اردوی شمال‌غرب در دومین روز سفر خود در منطقه میرآباد قبور شهدا را زیارت می‌کنند.

فقیهی خاطرنشان کرد: آمریکا به عنوان مدعی حقوق بشر در منطقه سردشت هزاران نفر از ایرانیان را به شهادت رسانده و اکنون هم بیماری این حمله ظالمانه در میان مردم به خوبی قابل مشاهده است.

وی حضور در منطقه عملیات والفجر 2 و حاج‌عمران را از دیگر برنامه‌های اردوی راهیان نور شمال‌غرب دانست و عنوان کرد: برای آخرین شب این اردو، زیارت شهدای گمنام ارومیه برنامه‌ریزی شده است؛ شهدای شمال‌غرب کشور در مظلومیت به شهادت رسیده و گفتن شیوه شهادت برخی از این افراد برای مردم غیرقابل شنیدن است.

فقیهی با تاکید بر اینکه آشنایی جوانان با شهدای منطقه شمال‌غرب سبب آشکارسازی خیانت‌های کشورهای استکباری به انقلاب اسلامی می‌شود، گفت: در اردوی راهیان نور شمال‌غرب کشور از یادگاران هشت سال دفاع مقدس برای بازگویی خاطرات استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور دانش‌آموزی بعد از اتمام اردوی راهیان نور شمال‌غرب آغاز می‌شود، عنوان کرد: کاروان‌های راهیان نور از 11 مرداد تا 30 شهریورماه به مناطق شمال‌غرب اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با بیان اینکه اعزام 8 هزار نفر به منطقه شمال‌غرب کشور پیش‌بینی شده است، گفت: عموم مردم می‌توانند برای ثبت‌نام در قالب کاروان‌های راهیان نور یا برای استفاده از سواری‌های شخصی خود در قالب طرح شهید باقری به پایگاه‌های مقاومت بسیج مراجعه کنند.

وی از پرداخت 50 درصد هزینه کرایه اردوهای راهیان نور توسط مردم یاد کرد و گفت: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی تاکنون مشارکتی در این برنامه فرهنگی نداشته‌اند.

فقیهی یادآور شد: برنامه اردوهای راهیان نور جنوب کشور برای دانش‌آموزان 10 مهرماه با برگزاری مراسمی ملی در حرم حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcefn8e.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما