پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 40677
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مجلس شورای اسلامی:

تولید در کشور دچار لکنت شده است/ کاهش 20 میلیاد دلاری واردات طی سه سال اخیر

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه تولید دچار لکنت هستیم، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد کار تولیدی انجام دهد با مشکلات زیادی در کشور مواجه است.
تولید در کشور دچار لکنت شده است/ کاهش 20 میلیاد دلاری واردات طی سه سال اخیر
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی در مراسم افتتاح نخستین پارک آبی قم در بوستان غدیر، ضمن تبریک دهه کرامت، با اشاره به مراحل ایجاد و راه‌اندازی این پروژه در قم اظهار کرد: این کار نمونه‌ای از کارآفرینی است که باید بستر چنین فعالیت‌هایی در شهرها فراهم شود.

وی وجوه در اختیار مردم در کشور را بیش از 800 هزار میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: این منابع در اختیار مردم هست و اگر زمینه ورود این منابع به تولید و کارآفرینی فراهم شود مردم نیز علاقمند به حضور در این بخش‌ها هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دچار لکنت در حوزه تولید هستیم، تصریح کرد: این مشکل به‌خاطر این است که زمینه‌ها خوب فراهم نیست و کسی که می‌خواهد کار تولیدی انجام دهد با مشکلات زیادی مواجه است.

وی با اشاره به رغبت مردم به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید، تصریح کرد: مدیرانی موفق هستند که دست سرمایه‌گذار را بگیرند و او را در مسیر موفقیت در سرمایه‌گذاری کمک کنند.

لاریجانی با اشاره به تاکیدات استاندار و شهردار قم برای حمایت از سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: مسوولانی که زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کردند حتی از خارج از مرزها هم در زمینه سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به زمینه‌های ویژه سرمایه‌گذاری در قم، بیان کرد: بسیاری از دوست‌داران اهل‌بیت(ع) علاقمند به سرمایه‌گذاری در قم هستند و باید مدیران کشور مسابقه جذب سرمایه‌گذار داشته باشند و این عامل آبادانی شهرها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم قم آباد شود باید کلید آن را در دست مدیران داد و امیدوارم این حرکت در قم گسترش پیدا کند و از این استان انتظار ویژه وجود دارد چراکه رهبری این شهر را بین‌المللی دانسته‌اند و همت‌ها در این شهر باید عالی باشد تا این زمینه محقق شود.

وی بیان کرد: برخی از مقررات ممکن است دست و پا گیر باشد، اینکه گفته شد تسهیلات ویژه برای هتل‌سازی درنظر گرفته شده بسیار خوب است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اگر مقررات و قوانینی مزاحم سرمایه‌گذاری است باید مطرح شود تا در مجلس در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود و مسیر سرمایه‌گذاری تسهیل شود، گفت: همه دست به دست هم دهیم تا زمینه سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

وی با بیان اینکه ظرف سه سال گذشته واردات از 60 میلیارد دلار به 40 میلیارد دلار رسیده است، افزود: این نشان می‌دهد که می‌شود با واردات کمتر کشور را اداره کرد چراکه عمده این واردات مربوط به بخش‌های خاص می‌شود.

لاریجانی گفت: امروز بخش مهندسی و کارآفرینی در کشور از ظرفیت خوبی برخوردار است و این می‌تواند پشتوانه‌ای برای تولید باشد.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری در خصوص قراردادهای نفتی در دولت، تصریح کرد: به وزیر نفت هم تاکید کردم که در قراردادها زمینه‌ای فراهم باشد که تکنولوژی نیز وارد کشور شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به کارگیری نیروی متخصص در اولویت باشد، افزود: در زمینه‌های مختلف در قم افراد جوان و مستعد وارد چرخه تولید شده‌اند و این باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها سرمایه بزرگی است که در کنار منابع موجود در دست مردم می‌تواند زمینه شکوفایی اقتصادی را فراهم کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd590o.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما