جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 40898
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله حسینی بوشهری:

ضرورت امر به معروف دارای پشتوانه عقلانی و دینی است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم از محدود کردن امر به معروف و نهی از منکر در نگاه برخی از افراد یاد کرد و گفت: در سایه این پدیده دینی ارزش‌های دینی حفظ می‌شود به همین علت ضرورت امر به معروف و نهی از منکر دارای پشتوانه عقلانی و دینی است.
ضرورت امر به معروف دارای پشتوانه عقلانی و دینی است
 به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان قم که در مصلی قدس برپا شد، با تاکید بر اینکه معیارها و مصداقِ‌های امر به معروف مشخص شود، اظهار کرد: آثار مثبت ترویج و منفی ترک این فریضه الهی باید برای مردم جامعه اسلامی تبیین شود.

وی با بیان اینکه عمل براساس آموزه‌های دینی نمونه‌ای از معروف است، اضافه کرد: عرف جامعه و شرع اسلام تعیین کننده موضوع‌های اصلی معروف و منکر است که باید نسبت به رعایت آن نگاه ویژه داشته باشیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: معروف و منکر با موضوع‌های اقتصادی، سیاسی و اعتقادی ارتباط دارد و به حوزه خاصی محدود نمی‌شود به همین علت براساس گفته‌های علمای گذشته جایگاه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند یک وزارتخانه است.

وی از محدود کردن امر به معروف ونهی از منکر در نگاه برخی از افراد یاد کرد و گفت: در سایه این فریضه دینی ارزش‌های دینی و واجبات الهی حفظ می‌شود به همین علت ضرورت امر به معروف و نهی از منکر دارای پشتوانه عقلانی و دینی است.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه جامعه اسلامی در فضای امر به معروف و نهی از منکر به موفقیت و پیروزی می‌رسد، مطرح کرد: انسان علاوه بر ماموریت اصلاح خود ماموریت اصلاح جامعه را هم برعهده دارد. هرچند عملکرد درست و نادرست یک فرد در جامعه تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه فضای کنونی نظام اسلامی متاثر از آموزه‌های دینی ائمه اطهار(ع) است عنوان کرد: شاگردان بسیاری در خدمت امام رضا(ع) آموزه‌های دینی را فرا گرفته و به عنوان چهره‌های برجسته دینی فعالیت‌های فرهنگی مطلوبی را در دوران خود رقم زده‌اند.

حسینی بوشهری برتری علمی مدرسه اهل بیت(ع) نسبت به دیگر مدارس دینی، انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) به دورترین نقاط و ایجاد پیوند فکری میان مردم با اهل بیت(ع) را از دستاوردهای دوران زندگانی امام رضا برشمرده و ادامه داد: پیروان ائمه اطهار(ع) همانند کوه در مقابل مشکلات ایستادگی کرده و برای رسیدن به حقوق خود مقاومت می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از پیروزی جنگ حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی یاد کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ‌های مختلف خود به پیروزی رسید. اما حزب الله با شکست این رژیم در جنگ 33 روزه اسلام را به پیروزی رساند.

وی از سید حسن نصرالله به  عنوان یک قهرمان بصیر نام برد و تصریح کرد: در واقعه کودتای 28 مرداد به نصیحت آیت الله هاشمی توجه نشده در حالی که امکان جلوگیری از این کودتا وجود داشته است.

حسینی بوشهری یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مدیران وزارت اطلاعات از زحمات آنها تقدیر کرده‌اند. زیرا این وزارتخانه حفظ جهت گیری انقلاب و خط فاصل میان آمریکا و ایران برعهده دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcivva5.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما