يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 40934
منبع : خبرگزاری مهر
فرماندار قم خبر داد:

شناسایی ۲۳۰ خانه مسافر بدون مجوز در قم

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم از شناسایی ۲۳۰ خانه مسافر بدون مجوز در قم خبر داد و گفت: مراکزی که شرایط پذیرش مسافر را نداشته باشند پلمب خواهند شد.
شناسایی ۲۳۰ خانه مسافر بدون مجوز در قم
به گزارش قم نیوز، رضا سیار با بیان اینکه در بحث زائران عراقی و پاکستانی شناسایی خانه مسافرهای شهر را مورد بررسی قرار دادیم که بر این اساس برای ۱۶۰ خانه مسافر شناسایی شده مجوز صادر شد و ۲۳۰ خانه مسافر بدون مجوز نیز شناسایی شده که این ۲۳۰ خانه به ۲ بخش تقسیم می‌شوند.

وی افزود: اگر خانه‌های مسافر بدون مجوز شرایط پذیرش مسافر را داشته باشند به آنها اخطار تهیه مجوز داده خواهد شد و در غیر این‌صورت با شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان و اقدام اماکن نیروی انتظامی این مراکز پلمب خواهند شد.

فرماندار قم با بیان اینکه تاکنون به دلیل اختلاف اصناف و میراث فرهنگی که برداشت متفاوتی از قانون دارند، اقدام مناسبی برای شناسایی خانه مسافرها در قم صورت نگرفته بود، گفت: یک تصمیم خوب طی هفته گذشته گرفته شد که بر این اساس با همکاری اداره میراث فرهنگی که به عنوان متولی ساماندهی خانه مسافرها است و اتحادیه املاک، از این پس اجاره خانه مسافرها از طریق مشاورین املاک و همانند اجاره‌های رسمی طولانی مدت صورت بگیرد.

وی افزود: مقرر شد ظرف مدت ۱۰ روز آینده اطلاع رسانی این کار صورت بگیرد تا افرادی که متقاضی خانه مسافر هستند برای تهیه آن به مشاورین املاک مراجعه کنند و در واقع تمام این اجاره‌ها در دفاتر املاک ثبت شود تا امکان اشراف اماکن نیروی انظامی بر خانه مسافرها با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

سیار گفت: قائم مقام شهردار قم در همین جلسه عنوان داشت که این الگو در اصفهان اجرا شده و با موفقیت همراه بوده است. ضمن اینکه این مدل پیشنهادی در مشهد نیز با روش دیگری صورت می‌گیرد به طوری که اتحادیه خانه مسافرها با تعامل با میراث فرهنگی و گردشگری وضعیت مناسبی را در این شهر ایجاد کرده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxhex.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما