دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 40986
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

ارائه نخستين برنامه پنج ساله شهرداري قم به شوراي شهر

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم گفت: برنامه پنج ساله نخست شهرداري قم با ۱۱ هدف راهبردي، ۳۸ استراتژي، ۱۱۸ سياست اجرايي و ۴۴۹ طرح آماده شده و در سالروز ميلاد امام رضا(ع) تقديم شوراي اسلامي شهر شد.
ارائه نخستين برنامه پنج ساله شهرداري قم به شوراي شهر
به گزارش قم نيوز، محسن رنجبر با بيان اينكه شهردار قم در نخستين گفت‌وگوهاي خود با اعضاي شوراي شهر بر لزوم برنامه ريزي علمي بلند مدت تاكيد داشت، گفت: پس از آن معاونت برنامه ريزي موظف شد با تشكيل اتاق‌هاي فكر، استفاده از ظرفيت حوزه‌ علميه، نخبگان، مراكز دانشگاهي و مديران و كارشناسان شهرداري و همچنين اعضاي شوراي شهر براي تحقق اين برنامه تلاش كند.

وي بيان كرد: اين مسئله از اهميت خاصي برخوردار بود به صورتي كه در حكم انتصاب بنده به مسايلي در خصوص تشكيل اتاق‌هاي فكر و استفاده از نظرات نخبگان و انديشمندان تهيه اطلس نيازمنديهاي محلات شهر قم،  و تدوين برنامه راهبردي از سوي شهردار قم تاكيد شده است.

معاون برنامه‌ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم با اشاره به اينكه در نظر داريم در سه گام شهرداري قم را به شهرداري استراتژي محور تبديل كنيم، افزود: شهرداري قم بايد به يك شهرداري داراي برنامه منسجم تبديل شود كه درون خود داراي سيستم‌هاي مختلفي است و در كنار اين مسئله بايد به اين مهم توجه مي شد كه شهر قم داراي چشم اندازي قابل قبول باشد.

وي با اشاره به بهره‌مندي از مشاور توانمند براي تحقق اين مهم اظهار كرد: در راستاي تحقق اين اهداف و براساس دستورالعملي كه وزارت كشور درخصوص تدوين برنامه راهبردي عملياتي شهر و شهرداري در دي ماه سال گذشته ابلاغ نمود ۶  كارگروه تخصصي به همراه ستاد راهبري برنامه با حكم  شهردارقم تشكيل و كار را اغاز نمود.

رنجبر اضافه كرد: به لطف خداوند و با بهره‌گيري از نظرات علما و همه كساني كه علاقمند به قم هستند چشم انداز شهر قم در افق ۲۰ ساله تدوين شد ودر ۲۰ ارديبهشت امسال اين چشم انداز به تصويب شوراي اسلامي شهر رسيد. جا دارد كه به اين دليل از همت جدي اعضاي شوراي شهركه بصورت ويژه به اين مهم توجه داشته و دارند تقدير نمايم و امروز بر اساس اين چشم انداز ۲۰ ساله برنامه‌هاي تحقق اين چشم انداز را تدوين نموده ايم.

وي با اشاره به اينكه تدوين نخستين برنامه شهرداري براي تحقق چشم انداز پس از تصويب در دستور كار قرار گرفت، اضافه كرد: از نظرات و دانش همه افراد صاحب نظر در شهرداري و اعضاي شوراي شهر در اين خصوص بهره‌ گرفتيم و مشاركت خيلي خوبي در شهرداري شكل گرفت و كارگروهها به صورت فعال برگزار شد و  معاونان، شهرداران مناطق ،مديران عامل سازمان‌ها، مديران كل ستادي وديگر مديران وكارشناسان همكاري خيلي خوبي با تيم تدوين برنامه داشتند و همه در يك فرآيند منسجم براي دستيابي به چشم انداز ۱۴۱۴ برنامه پنج ساله نخست با ۱۱ هدف راهبردي، ۳۸ استراتژي، ۱۱۷ سياست اجرايي و ۴۴۹ طرح را آماده نمودند.

معاون شهردار قم خاطرنشان كرد: خوشبختانه نخستين برنامه پنج ساله شهرداري قم در افق ۱۴۰۰ در راستاي دستيابي به چشم انداز ۱۴۱۴ در روز ميلاد امام رضا به شوراي اسلامي شهر ارائه شد تا شورا نيز بررسي‌هاي كارشناسي خود را داشته باشند. تقارن اين روز با ميلاد امام رضا(ع) براي ما ميمون و خجسته است و با عنايت به اينكه شروع اين كار نيز به گونه‌اي در نيمه شعبان سال گذشته بوده است اميدواريم  در اين مسيردعاي خير حضرت بقيه الله العظم اروحنا له الفدا و انفاس قدسي حضرت فاطمه معصومه(س) و دعاي خير مردم ما را براي به ثمررساندن اهداف نهايي اين برنامه ياري رساند.

وي گفت: پس از تصويب سند توسط شوراي شهر، براي هر طرحي شاخص‌هاي كمي مشخص خواهيم كرد و برنامه‌ها را به صورت كمي دنبال مي‌كنيم.

رنجبر با اشاره به اينكه در حال حاضر آخرين اطلاعات مورد نياز برنامه در حال جمع آوري است، گفت: به زودي وضعيت كنوني شهرداري قم در سال اول اجراي برنامه را توسط يك نظام امار گيري به روز و برخط مشخص خواهيم كرد و با تعين اينكه  كه در هر سال برنامه چه ميزان در هر كدام از طرح‌ها و اهداف بايد پيشرفت داشته باشيم وبا يك آناليز شكاف دقيق بين وضع موجود و وضع مطلوب سهم هر منطقه شهرداري و سازمان‌ها و حوزه‌هاي تخصصي را در اجرا برنامه مشخص مي‌نماييم.

وي با اشاره به اينكه براساس برنامه پنج ساله بودجه ساليانه تدوين مي‌شود اظهار كرد: بر اين اساس انشاالله نخستين بودجه برنامه محور شهرداري قم در سال آينده ارائه مي‌شود.

معاون برنامه‌ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم با اشاره به اينكه براي بودجه سال ۹۵ رويه گذشته دنبال شده و پروژه‌هاي مهم شهر از ديد مناطق ، سازمانها و حوزه هاي  مختلف شهرداري و همچنين منويات اعضاء شوراي شهر جمع‌بندي شد، افزود: بودجه سال ۹۵ شهر قم پروژه محور بود و اجرا دقيق آن توسط نظام كنترل پروژه  مستقرشده در همه مناطق و ستادها در هر ماه رصد شده و وضعيت اجرا پروژهها با دقت بررسي و دنبال مي‌شود.

وي افزود: به زودي سيستم ارزيابي عملكرد به سيستم كنترل پروژه اضافه شده و به وسيله اين دو سيستم درهمه ابعاد فعاليت حوزه‌ها و مناطق را رصد خواهيم كرد و هر ماه مي‌توانيم ببينيم كه هر كدام از بخش‌ها و حوزه‌هاي زيرمجموعه شهرداري به اهداف خود دست يافته است يا خير همچنين با اتصال خروجي اين سيستم ها به سيستم جبران خدمت و ايجاد سيستم انگيزشي در اجرا دقيق و به وقت پروژه‌ها و فعاليت‌ها در قسمت‌هاي مختلف شهرداري زمينه افزايش بهره وري در شهرداري قم را در سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل بيش از پيش فراهم مي نماييم تا انشاالله در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب خدمت گذار خوبي براي شهر مقدس قم و مردم شريف آن باشيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg3y9t.ak9z74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما