چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 41022
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی قم:

رکود شدیدی در بخش ساختمان در شهر قم حاکم است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی قم گفت:‌ رکود بسیار شدیدی در بخش ساختمان شهر قم وجود دارد.
رکود شدیدی در بخش ساختمان در شهر قم حاکم است
به گزارش قم نیوز، محمود وکیل با اشاره به وضعیت مسکن در شهر قم اظهار کرد:‌ رکود بسیار شدیدی در بخش ساختمان شهر قم وجود دارد، خانه‌های نوساز بسیاری آماده به فروش در این شهر وجود دارد و ما اکنون عرضه زیاد مسکن را در شهر قم شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی قم ادامه داد:‌ علاوه بر این با افزایش قیمت زمین در شهر قم، قیمت منازل مسکونی در این شهر رشد بالایی پیدا کرد. پس از شروع طرح مسکن مهر هم برخی افراد جدید وارد بازار فروش مصالح ساختمانی شدند که این افراد هم اکنون با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

وی افزود: هم اکنون 26 رسته زیرنظر اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی قرار دارد. پیش از این 720 پروانه صنفی از سوی اتحادیه صادر شده بود و در طی یک سال اخیر 130 پروانه از سوی اعضای صنف باطل شد تا تعداد پروانه‌های صنف فروشندگان مصالح ساختمانی به حدود 600 پروانه برسد، کاهش پروانه‌ها و ابطال آن‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی اعضای صنف فروشندگان مصالح ساختمانی به دلیل رکود در صنعت ساختمان است.

وکیل با اشاره به حضور فروشندگان بدون پروانه مصالح ساختمانی در سطح شهر قم گفت:‌ حدود 2 هزار فروشنده بدون پروانه در سطح شهر قم اقدام به فروش مصالح ساختمانی می‌کنند، بسیاری از آن‌ها قابل شناسایی نیستند و این افراد کار را برای فروشندگان قانونی مصالح ساختمانی مشکل کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی قم ادامه داد:‌ مالیات ارزش بر افزوده اکنون تنها شامل فروشندگان پروانه‌دار مصالح ساختمانی می‌شود و فروشندگان بدون پروانه بدون پرداخت مالیات اقدام به فروش مصالح ساختمانی در سطح شهر می‌کنند و باید در خصوص این افراد فکری کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirua5.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما