دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 4115
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

روحانیت به پوشیدن لباس محدود نمی‌شود

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: روحانیت تنها به پوشیدن لباس نیست بلکه مهم آن است که شرایط لازم برای پوشیدن لباس روحانیت را به دست آوریم.
روحانیت به پوشیدن لباس محدود نمی‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت آیت‌الله کفعمی زاهدان اظهار کرد: اگر اهل علم بتوانند به وظایف خود عمل کنند گروهی را به خود اختصاص می‌دهند که سرسلسله ملت بوده و در راس جامعه قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: روحانیت باید قدر خود را بداند و به شرایطی که برای روحانیت تعیین شده عمل کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیت تنها به لباس نیست، گفت: عبا و عمامه را هر کس می‌تواند به تن کند و بگذارد ولی روحانی کسی است که خدا او را به روحانیت قبول داشته و امام زمان (عج) وی را پذیرفته و مقبول درگاه خدا باشد و کدام امام می‌پذیرد که روحانی سواد نداشته باشد و مطلب بلد نباشد.

وی خاطرنشان کرد: لباس روحانیت به تن کردن مهم نیست، بلکه شرایط لباس روحانیت را به دست آوردن مهم است.

علوی گرگانی عنوان داشت: ائمه اطهار (ع) فرمودند که علم را به دست آورید و با وقار و سنگینی وسیله زیبایی آن را به دست آورید بنابراین روحانی باید با ادب باشد و در حرف زدن، نگاه کردن، حرکات و سکنات، نمونه باشد زیرا روحانیت پیشوای مردم است و مردم می‌خواهند آنها را اسوه قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: قرآن به مسلمانان دستور داده تا به علم‌آموزی پرداخته و در حوزه‌های علمیه علم خود را افزایش دهند و به کسب سواد و کمال بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: امام صادق می‌فرماید ما چهار علم داریم ولی یک علم انسان را بلند می‌کند و مقام انسان را بالا می‌برد و توجه حوزه باید در این پایه گذاشته شود تا طلاب روی پایه محکم مجتهد شوند.

وی با اشاره به اهمیت مجهز شدن در برابر تبلیغات دشمن گفت: در مقابل تبلیغات دشمن باید خود را تجهیز کنیم و در دین تفقه و فهم داشته باشیم و در ابتدا دین را فهمیده و سپس ملت و منحرفان را آگاه کرده و بافته‌های دشمن را باز کنیم.

علوی‌گرگانی با بیان اینکه زمانی ‌که عالم مجتهد مورد پذیرش واقع شود حرفش حجت است، بیان داشت: اکنون مراجع و رهبر مورد تکریم و احترام هستند و به پایه‌ای رسیدند که امر آنها امر و نهی آنها نهی است.

وی تصریح کرد: امر علما، بزرگان و مراجع مانند امر الهی، پیامبر و بقیة الله (عج) است و آنها ولی ‌امر مسلمانان هستند و ولایت فرمانی دارند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: هر یک از طلاب دارای مقام علمی و اجتهادی شده و جایگاه روحانیت را رعایت کنند تا مایه افتخار جامعه باشند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.sq0a2bqspla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما