سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 413
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قم:

بدنبال ساماندهی اتباع خارجی در قم هستیم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قم از برخورد با کسانی که امکانات در اختیار اتباع بیگانه غیرمجاز قرار می دهند خبر داد.
بدنبال ساماندهی اتباع خارجی در قم هستیم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام غلام حیدر حیدری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که قبل از ظهر سه شنبه تشکیل شد، اظهار داشت: در طرح ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز که در سه مرحله به اجرا درآمد؛ ۴۰۰ نفر شناسایی، دستگیر و از کشور خارج شدند که اغلب افغانی بودند.

وی بیان کرد: درنیمه نخست امسال ۹۳۳۴ نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز دستگیر و برای رسیدگی، به امور جرائم اتباع بیگانه تحویل داده شدند که از این تعداد ۵۵۷ نفر به دادسرا معرفی شدند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قم با تاکید بر اینکه بیشترین آمار جرائم در قم متعلق به افراد بیگانه و غیرمجاز است؛ تصریح کرد: بعضی از مردم فکر می کنند اتباع بیگانه مجازند در هر مکانی ساکن شوند، در صورتی که اجاره دادن خانه یا مغازه به اتباع بیگانه غیر مجاز جرم است.

وی اذعان داشت: با افرادی که بدون اطلاع نیروی انتظامی چنین اقدامی انجام دهند، برخورد و بعنوان مجرم تحویل مقامات قضایی می شوند.

بین استفاده از ماهواره و فساد اخلاقی رابطه مستقیم وجود دارد

حیدری ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد کشفیات تاکنون مربوط به نصابها بوده و ۶۰ درصد از جمع آوری ها انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه هر جا که ماهواره بوده فساد اخلاقی هم ورود پیدا کرده، عنوان کرد: متاسفانه بیشترین پرونده های فساد در سطح استان قم مربوط به نقاطی است که بیشترین ماهواره را جمع آوری کردیم.

۲۰ نفر از متهمین فراری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند

وی همچنین در رابطه با طرح مبارزه با اراذل و اوباش که در سه مرحله اجرا شد، گفت: در این طرح با مزاحمین نوامیس مردم، جرم آشکار، عربده کشی، سرقت و... برخوردهای لازم انجام شد که بیش از ۱۶۰ متهم تحویل مقامات قضایی شدند.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه گشت های ارشاد در تابستان به ۲ برابر افزایش یافت، بیان کرد: در تعطیلات تابستان بیش از ۸۰ درصد از مشکلاتی که در خصوص بحث حجاب و عفاف داشتیم مربوط به مسافرینی بود که در شهر قم تردد می کردند.

وی در خصوص ناهنجاری هایی که بعضا از سوی مجالس عروسی ایجاد می شود، گفت: فارغ از اینکه بعضی از افعال و اقدامات غیرشرعی است؛ غیرقانونی هم می باشد؛ لذا از همشهریان درخواست می کنیم، حرمت دیگران را حفظ کنند؛ در غیر اینصورت با آنان به شدت برخورد می شود.

۱۵۲۴ واحد صنفی متخلف در قم پلمب شد

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قم در ادامه با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال هفت هزار و ۷۲۵ بازدید صنفی در قم انجام شده است، اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۳۷۳ مورد تذکر به واحدهای صنفی، ۹۵۳ مورد اخذ تعهد، ۸۸۲ مورد بازدید از مراکز اقامتی و ۳۰۸ مورد بازدید از تالارها انجام شده است که دو تالار پلمپ شد و بعضی از اماکن اخطار پلمپ دریافت کردند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcbufbaprhb8.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

صادق
واقعا ناراحت شدم ...از طرف برادران افغانی خودم از تون معذرت میخام ...اما ما به عنوان یک کشور مسلمون به شماها روی اوردیم این رسم مردانگی نیست...