شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 41334
منبع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
آیت‌الله سبحانی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور:

دولت برنامه‌های خود برای رفع موانع ازدواج را سرعت ببخشد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: دولت و مسوولین لازم است برنامه‌های خود را برای رفع موانع ازدواج جوانان سرعت ببخشند و تمامی ارکان کشور در ایجاد بستر فرهنگی برای ترویج ازدواج آسان‌تر، همت کنند.
دولت برنامه‌های خود برای رفع موانع ازدواج را سرعت ببخشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور، با تقدیر و تشکر از تلاش‌های دولت یازدهم، اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که دولت برای خدمت به مردم و جامعه در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد، رضایت‌بخش و خوشحال‌کننده است.

این مرجع تقلید با ابلاغ سلام به رئیس‌ جمهور و سایر مسوولان دولت، بر ضرورت توجه به سه معضل باقیمانده از سال‌های گذشته و نهادینه شده در جامعه، یعنی ازدواج جوانان، کاهش جمعیت و حجاب تاکید کرد.

آیت‌الله سبحانی گفت: براساس آمار، جمعیت قابل توجهی از جوانان، مجرد بوده و برخی از مشکلات مانع از ازدواج آنان است از این رو دولت و مسوولین لازم است برنامه‌های خود را برای رفع موانع ازدواج جوانان سرعت ببخشند و تمامی ارکان کشور در ایجاد بستر فرهنگی برای ترویج ازدواج آسان‌تر، همت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به روند کاهش جمعیت افزود: با توجه به کاهش موالید و فرهنگ ترویج شده در سابق مبنی بر تک‌فرزندی و پرهیز از ازدیاد نسل، موضوع کاهش جمعیت در سال‌های آینده می‌تواند به معضل بزرگی تبدیل شود، لذا همه باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مؤثری انجام دهند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه گفت: حفظ حجاب به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه دینی باید مورد توجه قرار بگیرد و همه مسوولان،‌ علما، نخبگان، نویسندگان و رسانه‌ها، لازم است با یک عنایت جمعی به این موضوع بپردازند.

این مرجع تقلید افزود: معضل حجاب باید با نگاه فرهنگی و اقناع در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و مادامی که همه دستگاه‌ها، گروه‌ها و آحاد جامعه به شکل منسجم و دقیق عمل نکنند به مقصود نهایی و مطلوب نخواهیم رسید.

 رئیس دفتر رئیس‌ جمهور نیز در این دیدار که به مناسبت هفته دولت انجام شد، با ابلاغ سلام رئیس جمهور و مسوولان دولت و ارائه گزارشی جامع از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته، گفت: بزرگ‌ترین دستاورد دولت تدبیر و امید که مورد تأیید بزرگان نظام و کشور نیز قرار گرفته، ایجاد آرامش و ثبات در حوزه اقتصاد بوده که از این رهگذر، بستر فعالیت اقتصادی در کشور به نحو مناسبی سامان یافته و امروز بخش خصوصی به دور از التهاب و اضطراب‌های گذشته می‌تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد.

محمد نهاوندیان با برشمردن شرایط دشوار کشور در سال‌های پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم، افزود: دولت تلاش داشته تا شرایط تورمی، بیکاری و رکود را که در سال‌های گذشته رشد اقتصادی را به منفی 6.8 درصد رسانده بود با مقاوم‌سازی اقتصاد و پیگیری و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با کمترین اتکا به منابع درآمد نفت، به مثبت پنج درصد در سال جاری برساند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بعد از رفع تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، گفت: دولت با حفظ استقلال، مبانی و اصول انقلابی نظام و از ره‌آورد تعامل سازنده با کشورهای دیگر، موفق شده شرایط بین‌المللی را به نفع اهداف و مطالبات نظام و کشور نزدیک کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در این دیدار همچنین دستاوردهای دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، حمل و نقل، انرژی، مسکن، بهداشت و درمان را تشریح کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceex8e.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما