دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 41602
منبع : پایگاه خبری پلیس

چگونگي تأمين امنيت فيزيکي گوشي و تبلت ها

قم نيوز : قم نیوز: گوشي هاي هوشمند وتبلت ها به دليل حجم فشرده اي که دارند به راحتي مورد سرقت قرار گرفته و يا حتي مفقود مي شوند و در واقع حجم کوچک شان آن ها را آسيب پذير کرده است.
چگونگي تأمين امنيت فيزيکي گوشي و تبلت ها
به گزارش قم نیوز، گوشي هاي هوشمند وتبلت ها به دليل حجم فشرده اي که دارند به راحتي مورد سرقت قرار گرفته و يا حتي مفقود مي شوند و در واقع حجم کوچک شان آن ها را آسيب پذير کرده است. 

اگر اين وسائل را در کيف دستي خود حمل مي کنيد و درب کيف تان را نمي بنديد، در معرض سرقت قرار خواهيد گرفت.

اگر آن ها را در جيب خود حمل مي کنيد و در مکان هاي بسيار شلوغ همانند مترو و اتوبوس و ... تردد داريد با پرت کردن حواستان توسط سارقان، در معرض سرقت قرار خواهيد گرفت.

اگر آن ها را در ماشين خود و در معرض ديد گذاشته ايد، با تردد در پشت چراغ قرمز و يا پارکينگ ها، به راحتي خود را در معرض سرقت اين وسايل شخصي قرار خواهيد داد.

چگونه از تبلت يا گوشي هوشمندمان محافظت کنيم؟
هرگز گوشي هوشمند و تبلت خود را هنگامي که در مکان عمومي و شلوغ حضور داريد در معرض ديد قرار ندهيد.

براي گوشي و تبلت خود از رمز هاي عبور بسيار قوي استفاده کنيد. حتي مي توانيد شناسايي اثر انگشت را براي آن قرار دهيد اما اين مورد هنوز جايگزيني براي يک رمز عبور يا pin کد قوي نيست.

هنگامي که اين وسائل را را داخل کيف تان قرار مي دهيد، به گونه اي جايگذاري کنيد که در معرض ديد و يا افتادن قرار نداشته باشد. حتي الامکان گوشي ها را در جيب پشتي خود قرار ندهيد.

برخي برنامه هاي کاربردي وجود دارد که امکان رديابي گوشي را به شما مي دهند بر روي گوشي خود نصب کنيد، اين برنامه ها امکانات زير رابراي ما فراهم مي کنند: امکان رديابي مکان وسيله سرقت شده، فعال شدن اتوماتيک هشدار دستگاه، پاک کردن خودکارداده ها و ...

هر گوشي هوشمندي داراي يک شماره سريال است با شماره گيري #60#* مي توانيد به اين شماره دسترسي پيدا کنيد اين شماره مختص گوشي شماست آن را ياداشت و در جايي نگه داري کنيد. هنگامي که گوشي شما به سرقت رفت و يا مفقود شد مي توانيد با پشتيبان شبکه تان تماس بگيريد و با دادن اين کد، اين امکان را به آن ها بدهيد که دستگاه شما را مسدود کنند حتي اگر سارقان سيم کارت شما را عوض کرده باشند، تلفن شما کاملا غير قابل استفاده خواهد بود اگر دستگاه شماGpsو يا سرويس مکان ياب دارد، آدرس منزل تان را بر روي آن آشکار نکنيد تا قابل کشف توسط سارقان نباشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccieq0.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما