جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 41724
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری‌همدانی:

آل سعود شایستگی اداره حرمین را ندارد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت:‌ آل سعود در فاجعه منا مقصر بود و آنها شایستگی اداره حرمین شریفین در مکه و مدینه را ندارد.
آل سعود شایستگی اداره حرمین را ندارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای کاروان حماسه‌سازان وحدت شهرستان تایباد با اشاره به ضرورت آموختن دین اظهار کرد:‌ امام باقر(ع) فرمودند که کمال انسان تفقه در دین است، انسان باید ابعاد دین را درست درک کند و این مسأله مهمی است، دین اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان دستور دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ فهمیدن دین کار آسانی نیست، پیش از ظهور اسلام، مردم در جهالت بودند و اسلام مردم را از جهالت نجات داد،‌ اسلام یک تمدن بزرگی را به وجود آورد و دین اسلام نجات دهنده مردم است،‌ ما باید دین اسلام را بشناسیم و آن را به دیگران بشناسانیم.

وی در خصوص علت مشکلات جامعه تصریح کرد: مشکلات امروز در حوزه‌های مختلف برای این است که به دین اسلام توجه نشده است،‌ شهید مطهری در کتابی نوشته بود که علت انحطاط شرق برای این است که از عمل گریزان شده است،‌ اما عقیده من این است که دلیل این انحطاط، معرفی نشدن اسلام به مردم است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به ضرورت معرفی دین اسلام به مردم اظهار کرد:‌ ما باید دین اسلام را به مردم برسانیم، مردم اهل عمل هستند، امام خمینی(ره)‌ با شناساندن دین اسلام به مردم توانست استبداد پهلوی را سرنگون کند،‌ یکی از وظایف اصلی ما روحانیون شناساندن اسلام به مردم است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ هر پیامبری که مبعوث شد، اول با مردم ارتباط برقرار کرد، مردم خیلی مهم هستند، رمز موفقیت امام خمینی(ره)‌ این بود که با مردم ارتباط برقرار کرد. اگر مردم را با دین آشنا کنیم و آنها را به میدان بیاوریم،‌ بر همه قدرت‌ها غلبه خواهیم کرد.

وی در خصوص تلاش دشمنان اسلام تصریح کرد:‌ دشمنان این دین از همان اول سعی کردند که دین اسلام را در برابر مردم تحقیر،‌ تضعیف و تحریف کنند، دشمنان اسلام نگذاشتند که این دین به خوبی در جهان شناخته شود و آنها تلاش کردند که مردم فکر کنند دین اسلام تنها نماز و روزه است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به جامعیت دین اسلام گفت: اسلام ناب در همه حوزه‌ها همچون اقتصاد و سیاست دستور دارد، مردم وظیفه دارند همانطوری که نماز می‌خوانند با سیاست هم آشنا شوند و ما وظیفه معرفی اسلام ناب را به مردم داریم چرا که اسلام، دین عقل و منطق است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ دین اسلام معارف زیادی در حوزه‌های مختلفی همچون مسائل عبادی، اخلاقی،‌ اقتصادی، سیاسی،‌ اعتقادی، حکومتی، قضایی و جهادی دارد. ما باید اسلام را با این همه وسعت و معارف بشناسیم و آن را به مردم بشناسانیم.

وی در خصوص روحانیون تصریح کرد: وظیفه ما روحانیون سنگین است، اما اجر و مزد ما هم در نزد خداوند بالا است و در دین اسلام از هیچ قشری به اندازه علما تکریم نشده است. مناظره بین علمای شیعه و سنی اشکالی ندارد، ولی شیعه و سنی هر چه بیشتر متحد باشند، به نفع آنها است چرا که دشمنان از اختلاف بین شیعه و سنی سود می‌برند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به وهابیت اظهار کرد:‌ وهابیت یک مسلک ساختگی است که همه مقدسات را حرام کرده و هر کسی را که به مقدسات اعتقاد دارد،‌ کافر می‌داند. مسلک وهابیت برای آمریکا و صهیونیست‌ها خوب است و آنها از طریق مسلک وهابیت و عربستان به دنبال تضعیف اسلام هستند،‌ عربستان میلیاردها دلار سلاح خریده است تا با این سلاح‌ها مردم یمن را بکشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ مسؤولان عربستان می‌گویند که در فاجعه منا تقصیری نداشتند، اگر آنها تقصیری ندارند، چرا اجازه نمی‌دهند که یک هیأت حقیقت‌یاب مستقل در خصوص این مساله تحقیق کند،‌ ممانعت مسئولان عربستان نشان می‌دهد که آنها در این فاجعه مقصر بودند و آل سعود شایستگی اداره حرمین را ندارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchkqnk.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما