شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 41737
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد

کشته شدن 90 هزار نفر طی 14 سال اخیر در حج

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تنفر عمومی نسبت به عملکرد رژیم آل‌سعود می‌تواند زمینه‌ساز سقوط این رژیم باشد؛ بر اساس آمارهای پژوهشکده‌های سعودی طی 14 سال اخیر بیش از 90 هزار نفر جان خود را در حج از دست داده‌اند.
کشته شدن 90 هزار نفر طی 14 سال اخیر در حج
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش بررسی ابعاد سیاسی و حقوقی فاجعه منا که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه بررسی ابعاد سیاسی و حقوقی فاجعه منا لازمه پیگیری حقوق مردم مسلمان در این فاجعه را مورد تاکید قرار می‌دهد، اظهار کرد: کمیته علمی در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و کمیته‌ای در کمیسیون حقوق بشر اسلامی بررسی این ابعاد را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه عمق فاجعه افکار عمومی جهان را برای سقوط آل‌سعود آماده می‌کند، اضافه کرد: تنفر عمومی نسبت به عملکرد رژیم آل‌سعود می‌تواند زمینه‌ساز  سقوط این رژیم باشد؛ بر اساس آمارهای پژوهشکده‌های سعودی طی 14 سال اخیر بیش از 90 هزار نفر جان خود را در حج از دست داده‌اند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه فاجعه منا اوج ناتوانی و سوءمدیریت آل‌سعود را اثبات می‌کند، گفت: کمیسیون‌های تخصصی سیاسی و حقوقی فاجعه منا امروز برگزار شده و در مراسم اختتامیه از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی استفاده می‌شود.

وی از حضور کارشناسان و اساتید برجسته دینی در این همایش یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های علمی این شخصیت‌ها بتوانیم در همایش بررسی ابعاد سیاسی و حقوقی فاجعه منا به اهداف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbzzba.rhb8fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما