چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 4174
مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

وحدت مسلمانان مورد تاکید امام عسکری بود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) در وصیت‌نامه خود تاکید کرده که شیعیان باید با تمام کسانی که در دایره اسلام قرار دارند و حضرت محمد(ص) را پیامبر خود می‌دانند، وحدت کنند.
وحدت مسلمانان مورد تاکید امام عسکری بود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسین نقده‌دوزان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: زندگی امام حسن عسکری(ع) گرچه بسیار کوتاه بود اما در حرکت کلی ائمه(ع) تأثیرگذار و نقش‌آفرین بود.

وی ادامه داد: ویژگی خاص و اهمیت دوران امام حسن عسکری(ع) به خاطر نزدیکی به دوران غیبت امام زمان(عج) است.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: با وفات این امام همام غیبت صغری و پس از آن غیبت کبری آغاز شد و دست مسلمانان از دامان امامان معصوم(ع) که چراغ هدایت بودند، کوتاه شد.

وی گفت: حکمت خداوند در این امر قرار گرفته بود که شیعیان در آستانه غیبت، در وضعیتی قرار بگیرند که امکان دسترسی به امام معصوم برایشان به راحتی ممکن نباشد.

نقده‌دوزان ابراز داشت: به همین دلیل امام حسن عسکری(ع) در سامرا و در مکانی که منطقه نظامی بود، محبوس شده و ارتباطات ایشان به شدت کنترل می‌شد.

وی اذعان داشت: البته این محاصره و محدود بودن پیشوایان دینی در دوران پیش از این امام نیز وجود داشت و حتی در زمان امام صادق(ع)، با وجود اینکه وی در مدینه بود، نمی‌توانست با شیعیان به سادگی ارتباط برقرار کند و در بسیاری از موارد مجبور به تقیه می‌شد.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) متذکر شد: از جمله آثار درس‌آموزی که از امام حسن عسکری(ع) برای شیعیان به یادگار مانده است، وصیت‌نامه ایشان که در برخی کتب روایی شیعه آمده است.

وی گفت: در این وصیت‌نامه دستورالعمل‌های ارزشمندی در نحوه برخورد با مسلمانان آمده است که باید مورد توجه تمام شیعیان قرار بگیرد.

نقده‌دوزان خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) در این وصیت‌نامه تاکید کرده که شیعیان باید با تمام کسانی که در دایره اسلام قرار دارند و حضرت محمد(ص) را پیامبر خود می‌دانند، وحدت ایجاد کنند.

وی افزود: به ویژه در شرایط امروز جهان اسلام این دستورالعمل جاوید امام حسن عسکری(ع) کاربرد فراوان داشته و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: این تعامل با تمام مسلمانان مطلبی است که در سیره مقام معظم رهبری نیز به وضوح دیده می‌شود و ایشان نیز همواره مسلمانان را به یکپارچگی دعوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شیعه امروز نیز به تقیه نیاز دارد، اظهار کرد: ائمه(ع) ما از زیرک‌ترین مردم بودند و همیشه با استفاده از اصل تقیه که از پیشرفته‌ترین اصول سلوک اجتماعی شیعه است، مکتب تشیع را از آفات دور نگه داشته و قلب‌های مسلمین را به هم نزدیک می‌کردند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.qnkt23nzkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما