دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 41788
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پيام تبريك شهردار قم به مناسبت دهه ولايت

قم نيوز : قم نیوز: دكتر سقائيان نژاد شهردار قم در پيامي فرارسيدن دهه ولايت را تبريك گفت.
پيام تبريك شهردار قم به مناسبت دهه ولايت
به گزارش قم نیوز، دكتر سقائيان نژاد در پيامي آغاز دهه ولايت و اعياد سعيد قربان و غدير را تبريك گفت.

پيام شهردار قم به شرح ذيل است:

«مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِي مَوْلاهُ، وَ هُوَ عَلِي بْنُ أَبي طالِبٍ أَخي وَ وَصِيّي، وَ مُوالاتُهُ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ أَنْزَلَها عَلَي؛ هر آن كه من سرپرست اويم، اين علي سرپرست اوست. و او علي بن ابي طالب است؛ برادر و وصي من كه سرپرستي و ولايت او حكمي است از سوي خدا كه بر من فرستاده شده است.» خطبه غدير

عيد قربان؛ عيد بندگي و اطاعت خداست كه فرماني بزرگ را به بشريت داد تا بندگي و فرمانبرداري او را در امتحاني بزرگ بسنجد و فرصتي براي رشد اخلاص و توجه به بندگي به او بدهد. عيد قربان؛ عيد پيروزي بندگي و وظيفه بر غريضه است؛ آنجا كه خداوند به پيامبرش دستور مي دهد تا در امتحاني بزرگ فرزند خود را قرباني كند و نبي خدا در اين دوراهي فرزند و وظيفه الهي، وظيفه الهي را برمي گزيند.

انسان در اين روز بزرگ تعبد و پرستش معبود را به نمايش مي گذارد و مي خواند آنچه كه شايسته پروردگار عالميان است. بنده پاك سازي دل را در اين فرصت بزرگ تجربه مي كند. فرصتي كه خداوند در اختيارش قرار داده تا با اخلاص و شكوه به درگاهش نزديك تر شود.

و اما فرماني بس مهم تر و ويژه تر كه خداوند بر دوش پيامبر خاتمش گذارد؛ تعيين ولي بود. آنجا كه در غدير در جمع مسلمانان علي(ع) را به امر پروردگار ولي و سرپرست پس از خود خواند و اين هم چيزي نبود جز عمل به وظيفه و حكم الهي.

عيد غدير هم به نوعي عيد بندگي خداوند است؛ عيد اطاعت از فرمان و از خودگذشتگي براي توجه و يادآوري وظيفه اي كه خداوند بر دوش بشر نهاده است و سرباز زدن از اين حكم الهي به مثابه جدايي از بندگي معبود عالميان است.

و چه خوش نام نهاده اند فرصت بين اين دو جشن بزرگ الهي را به عنوان عيد ولايت. خداوند در اين فرصت نعمت را بر انسان تمام كرد و وظيفه اطاعت از ولايت را بر دوش او نهاد تا مهم‌ترين نعمتش، يعني راهنما را از كف ندهد.

فرصت دهه ولايت مغتنم است براي تجديد بيعت با آرمان هاي ولايت فقيه كه به حق اين جايگاه مهم و كليدي در نظام اسلامي، نشات گرفته از فرمان خداوند در غدير براي راهنمايي و هدايت جامعه اسلامي است.

اينجانب ضمن تبريك اعياد سعيد قربان و غدير و دهه مبارك ولايت، موفقيت خادمان شهر كريمه اهل بيت(ع) در خدمت به زائران و دوستدارات معصومين(ع) و پيروي از فرامين مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله العظمي خامنه اي«مدظله‌العالي» را از خداوند متعال خواستارم.

دكتر سيدمرتضي سقائيان نژاد

شهردار قم

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch6qnk.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما