چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 41814
منبع : خبرگزاری ايرنا

رئیس اتحادیه درودگران: 12 هزار تن در صنعت چوب قم اشتغال دارند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه درودگران استان قم گفت: بیش از 12 هزار تن به طور مستقیم در صنعت چوب استان مشغول به کار هستند، ضمن این که صنایع و اشتغالزایی بسیاری وابسته به این صنعت است.
رئیس اتحادیه درودگران: 12 هزار تن در صنعت چوب قم اشتغال دارند
به گزارش قم نیوز، مجتبی صفایی  در جلسه بنیاد قم پژوهی در مجتمع آموزشی طلوع مهر تصریح کرد: استان قم دومین قطب صنعت مبلمان در کشور بوده و حدود سه هزار واحد صنفی با اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در صنعت چوب در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به تاریخچه صنعت چوب در استان قم، توانمندی و ظرفیت های گسترده استان در این صنعت را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه در دولت دهم، دلالی گری و واردات بی رویه، ضربه سنگینی به صنعت چوب کشور و استان قم زد و امروز کشورهایی مثل چین و ترکیه بسیار از ما سبقت گرفته اند.

رئیس اتحادیه درودگران استان قم بر ضرورت حمایت دستگاه های اجرایی از صنعت چوب در استان تاکید و اظهار کرد: نداشتن بازاریابی، تبلیغات مناسب و کار گروهی و سرمایه گذاری مشترک، فقدان برندسازی، نبود بانک اطلاعات از فعالان در این حوزه و فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات از جمله چالش ها و آسیب های صنعت چوب در قم است.

وی با اشاره به صادرات خام مصنوعات چوبی استان قم به دیگر استان ها و عدم بهره مندی اقتصادی تولیدکنندگان اصلی از این صنعت، خاطرنشان کرد: باید با تعامل، جذب سرمایه گذاری و انجام کار گروهی، فرآیند تولید مبلمان در استان را تکمیل کرده و ارزش افزوده واقعی را به دست بیاوریم.

صفایی هم چنین با اشاره به برخی موانع قانونی از جمله مالیات و بیمه که فعالان صنعت چوب استان قم را با مشکلات جدی مواجه کرده است، اظهار داشت: بانک ها باید با ارائه تسهیلات کم بهره از صنعت چوب که بدون تردید می تواند صادرات خوبی به همراه داشته باشد، حمایت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: نداشتن نظارت و کنترل کیفی بر واحدهای صنفی درودگران و نیز نبود انطباق مصنوعات چوبی با استانداردهای جهانی، معضلی است که برای تحقق اهداف بلندمدت اقتصادی در این صنعت و افزایش صادرات باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchk6nk.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما