پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 41848
منبع : پایگاه خبری پلیس

ضرورت توجه به نماد الکترونيک سايت ها در فعاليت هاي اقتصادي

قم نيوز : قم نیوز: رئيس پليس فتا استان گفت:کاربران بايد در خريد و در فعاليت هاي اقتصادي به نماد الکترونيک سايت ها توجه داشته باشند.
ضرورت توجه به نماد الکترونيک سايت ها در فعاليت هاي اقتصادي
به گزارش قم نیوز، سرهنگ"علي موالي" اظهارداشت:با توجه به پيشرفت کشور در عرصه فناوري و ارتباطات و بطور کلي در تکنولوژي، بسياري از فعاليت هاي اقتصادي براي درآمدزايي بيشتر به بستر اينترنت کشيده شد که يکي از شيوه هاي آن تبليغ کالا بود.

وي افزود:فرد براي اينکه درآمد بيشتري داشته باشد شرايط را مهيا ديد تا در بستر فضاي مجازي و اينترنت به تبليغ کالا بپردازد.

رئيس پليس فتا استان قم تاکيد کرد: هم افرادي که صاحب سايت ها هستند و هم افرادي که به عنوان کاربر موارد تبليغاتي را بارگذاري مي کنند، بايستي مراقبت کنند تا تبليغات سوء، مجرمانه و خلاف قانون در سايت هاي آنها تبليغ نشود و اين رو بايد دائماً آن را کنترل کنند.

وي افزود: کاربراني که تبليغات شان را در گروه ها و يا کانال هايي که عضو هستند مي گذارند مراقب باشند چون بعضاً برخي از شبکه ها و يا کانال ها اساساً اقدامات آنها مجرمانه است.

سرهنگ موالي تاکيد کرد:به صرف اينکه در سايت، کانال و يا گروهي بازديد کننده زيادي وجود دارد و جاي مناسبي براي تبليغ و فروش محصولات است نبايد اين امر انجام شود چون ممکن است در آن فعاليت هاي مجرمانه نيز انجام و قطعاً براي وي نيز مشکلاتي به همراه داشته باشد.

وي گفت: سايت هايي هستند که کاربر محور بوده و سايت هايي هستند که کار تبليغاتي صرف انجام مي دهند در واقع براي اينها بايد مراقبت هايي از چند جهت انجام شود اولاً در آن فروشگاه ها و سايت ها که کار تبليغاتي انجام مي شود کاربر بايستي خيلي مراقبت کند چه در خريد و چه در تبليغات به جاهايي مراجعه کند که نماد الکترونيک را داشته باشد ثانياً از آنجايي که تبليغات اين سايت ها معمولا استاني است سعي شود که در خريد به گونه اي عمل کنند که در حوزه استاني خودشان انجام شود.

رئيس پليس فتا استان قم اضافه کرد: معمولاً کلاهبرداري هايي که صورت مي گيرد با ديدن يک پيام تبليغاتي صورت گرفته و در پيامي از آن ها خواسته مي شود که مبلغي را وارد کرده که پس از واريز پول متاسفانه ارتباط قطع مي شود.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcevv8e.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما