شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 41903
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مصباح یزدی:

طلاب مراقب کمین‌های شیطان باشند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: همه انسان‌ها در معرض وسوسه‌های شیطان قرار دارند ولی طلاب بیش از دیگران در معرض وسوسه‌های شیطان هستند چرا که در خط مقدم شیطان ستیزی‌اند و صیانت از دستورات اسلام را بر عهده دارند.
طلاب مراقب کمین‌های شیطان باشند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه معصومیه قم، اظهار کرد: شیطان دشمن قسم خورده انسان است و همیشه در کمین است و از هر فرصتی استفاده می‌کند تا انسان را فریب دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت کار مبلغان و طلاب علوم اسلامی در راستای گسترش شیطان ستیزی در جامعه، ادامه داد: همه انسان‌ها در همه حال در معرض وسوسه‌ها و تیر‌های زهرآگین شیطان قرار دارند ولی طلاب بیش از دیگران در معرض وسوسه‌های شیطان هستند چرا که صیانت از دستورات اسلام و خدمتگزاری دین را بر عهده دارند و مردم را به سوی مبارزه با شیطان سوق می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای اصلی شیطان در راستای منحرف ساختن انسان‌ها از مسیر الهی، غافل کردن آنان است، اضافه کرد: یکی از حربه‌های مهم و پرکار شیطان در راستای منحرف ساختن انسان‌ها از مسیر حق، دچار ساختن آنان به غفلت و نسیان است و کسی که دچار غفلت شود در مسیر شیطان گام بر می‌دارد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، ادامه داد: البته شیطان محرک است و هوای نفسانی و امیال نامطلوب انسانی نیز در انحراف انسان از مسیر الهی مؤثر هستند.

آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد: طلاب باید همواره در اموری که برعهده دارند خدا را در نظر بگیرند و نیت فعالیت‌هایشان رضایت خدا باشد؛ اگر این گونه عمل کنند به یقین در تمام امور موفق می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «فَتَبارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقینَ»، گفت: دل انسان از لایه‌های مختلفی به وجود آمده است، اگر انسان لحظه‌ای دچار غفلت شود شیطان می‌تواند در وجود او نفوذ کند و او را از مسیر مستقیم منحرف سازد.

وی با اشاره به تأثیر و اهمیت عقلانیت در راستای مبارزه با شیطان، عنوان کرد: عقل بالاترین امتیازی است که خداوند در وجود انسان‌ قرار داده است، نخستین راه مقابله با شیطان نیز اثبات و تقویت اعتقادات به واسطه عقل است؛ متاسفانه گاهی عده‌ای از جهل مردم سوء استفاده کرده و بر اساس خواب و برخی مباحث انحرافی، انسان‌های زیادی را فریب می‌دهند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، ادامه داد: انسان برای اینکه دچار افراط و تفریط نشود باید ورزیدگی عقلی داشته و از عقل خود در مسیر صحیح و متناسب با فطرت الهی‌اش بهره بگیرد تا راه حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه تقویت بعد عقلانی از راه‌های مهم مبارزه با شیطان است، اضافه کرد: اگر مسائل عقلانی در امور جاری به انسان کمک نکند، انسان همواره در معرض خطر، اشتباه و گمراهی قرار می‌گیرد.

وی خطاب به طلاب گفت: اگر می‌خواهید نیات اعمالتان را بسنجید که آیا خدایی است یا نه، ابتدا بررسی کنید که آیا کاری مهم‌تر و واجب‌‌تر از این کاری که می‌‌خواهید انجام دهید، پیش رویتان هست یا خیر و آیا حاضر می‌شوید دیگران را در منفعت کارتان شریک کنید یا خیر.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgwy9t.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما