جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 42046
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:

برخی مراقب باشند با اظهارات خود در میدان دشمن بازی نکنند/ عزم ملی و وحدت رمز موفقیت دوران دفاع مقدس بود

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: امروز امنیت و پیشرفت دو روی یک سکه هستند؛ بدون امنیت پیشرفت حاصل نمی‌شود و باید مراقبت کنیم اظهاراتی گاهی مطرح نکنیم که مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته و در میدان بازی دشمن حرکت کنیم.
برخی مراقب باشند با اظهارات خود در میدان دشمن بازی نکنند/ عزم ملی و وحدت رمز موفقیت دوران دفاع مقدس بود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به مراحل، آثار، شرایط و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: وجود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نشان از رشد، بالندگی و حیات جامعه است و اگر همین امر در جامعه فراموش شود، جامعه مرده و بی‌تعهد خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به آثار تحقق امر به معروف و نهی از منکر و زیان‌های عدم تحقق آن در جامعه گفت: امیرالمؤمنین می‌فرمایند که پیشینیان به این خاطر به عذاب و هلاکت دچار شدند که عده‌ای به گناه آلوده شدند و عده‌ای دیگر به جای اینکه آن‌ها را از این کار باز دارند بی‌تفاوت از کنار آن‌ها گذر کردند و هلاکت شامل حال کسانی است که بی‌تفاوت از کنار گناهان عبور می‌کنند.

امام جمعه قم با اشاره به روایاتی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امروز در جامعه عده‌ای در برخی سازمان‌ها سعی دارند شانه از زیر بار مسؤولیت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خالی کنند و پیامبر در این زمینه می‌فرمایند که هرگاه امت من امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذار کنند حتماً با عذابی از سوی خداوند متعال روبه رو خواهند شد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه قم، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس یکی از مقاطع کلیدی و فراموش نشده تاریخ کشور ما و تاریخ انقلاب ما است.

حسینی بوشهری تصریح کرد: جنگ هشت ساله نماد قدرت معنوی را برای ملت ما به وجود آورد چون این دفاع ملت را در طول هشت سال آبدیده کرد و نام این ملت را به خاطر ایستادگی و مقاومتش در دنیا پرآوازه کرد.

امام جمعه قم اضافه کرد: خیلی از ملت‌های مسلمان با افکار و عقاید ملت ما آشنا شده و با آن ارتباط برقرار کردند و در فکر و عمل عظمت و مقاومت ملت ایران را ستوند.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت در دوران دفاع مقدس در کنار توکل و ایمان به خدا و هدایت‌های امام راحل، عزم ملی و وحدت ما بود، گفت: در دوران دفاع مقدس دل‌ها به هم گره خورده بود و همه امکانات برای دفاع در مقابل دشمن آماده شده بود تا دشمن وادار به ترک کشور عزیزمان شد.

حسینی بوشهری گفت: دفاع هشت ساله ما تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمن قرار نگرفت و پیروزی مطلق از آن جمهوری اسلامی شد.

وی با تاکید بر اینکه ما امروز در پرتو این دفاع جانانه به دستاوردهای بزرگی رسیده‌ایم، اظهار کرد: توان نیروهای رزمی و دفاعی ما خواب و آرامش را از دشمن صلب کرده است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: با اینکه آمریکایی‌ها بسته‌های نظامی به اسرائیل می‌فرستند و مانور برگزار می‌کنند اما یک لحظه احساس آرامش نمی‌کنند و امروز امنیت و پیشرفت دو روی یک سکه هستند؛ بدون امنیت پیشرفت حاصل نمی‌شود و باید مراقبت کنیم اظهاراتی گاهی مطرح نکنیم که مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته و در میدان بازی دشمن حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هر جمله‌ای که موجب تضعیف بنیه دفاعی و نظامی کشور شود آثار و پیامدهای ناگواری برای امنیت کشور به دنبال خواهد داشت، افزود: رسانه‌ها از گنجینه عظیم دفاع مقدس خوب بهره برداری کنند، نسل جوان ما با این گنجینه آشنا نیستند و باید این معارف به درستی معرفی شود.

حسینی بوشهری با اشاره به آغاز سال تحصیلی مراکز علمی و دانشگاهی گفت: انتظاری که ما از مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی داریم این است که در عرصه‌های فناوری، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنند و غفلت نکنند؛ دنیا در حال پیشرفت است و ما نباید از این قافله عقب بمانیم.

وی با اشاره به رتبه علمی کشور در دنیا گفت: احساس می‌کنیم شتاب علمی مورد نظر مقام معظم رهبری کاهش پیدا کرده و دانشجویان و متولیان مراکز علمی و فرهنگی در این عرصه گام‌های بلندی بردارند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه امروز دشمن با تمام وجود به صحنه آمده تا دانشگاه‌های ما را از بعد فرهنگی و اخلاقی تهی کند، گفت: باید تلاش کنیم در این مسیر به رسالت اصلی عمل کنیم و غافل نباشیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص جایگاه خانواده گفت: سند جامع خانواده ترسیم کننده حرکت کلان نظام اسلامی ما است و در سایه این سند تمام اصول و ضوابط باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌بوشهری با اشاره به سستی برخی خانواده‌ها در جامعه، تصریح کرد: طلاق در جامعه اوج گرفته است باید هشدار دهیم چرا ازدواج کم و طلاق زیاد شده است؛ با این شرایط تربیت فرزندان کم کم به حاشیه می‌رود و این با محوریت خانواده سازگاری ندارد.

وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار قوای نظامی گفت: برخی مفهوم استقلال را زیر سؤال می‌برند و شعار استقلال را مورد انتقاد قرار می‌دهند اما رهبری فرمودند کسانی که این مطالب را مطرح می‌کنند به دنبال تحقق سلطه غرب هستند.

وی با اشاره به سرشماری نفوس و جمعیت گفت: هر کشوری برای رشد و پیشرفت نیاز به برنامه ریزی دارد و همه باید در این زمینه مشارکت و همراهی داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfvxdj.w6d0jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما