شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 42238
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

خوشحالی جوانان در گرو ایجاد اشتغال است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه انقلاب به دنبال برپایی کنسرت نبوده است، گفت: قم به عنوان پایگاه اهل بیت(ع) جای کنسرت نیست؛ اگر به دنبال خوشحالی جوانان هستیم باید برای آنها کار ایجاد کرده و با تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مسیر ارزانی و فراوانی نعمت‌ها تلاش کنیم.
خوشحالی جوانان در گرو ایجاد اشتغال است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد راهیان نور کشور که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه براساس آیات قرآن کریم مردم باید تعالی جامعه اسلامی را رقم بزنند، اظهار کرد: انسان برای رسیدن به کمال، قدرت و عزت باید تلاش کند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر نعمت‌های خداوند متعال وابسته به تغییر عملکرد مردم است، اضافه کرد: انسان باید با افزایش استقامت و صبر خود در راستای رسیدن به اهداف مور نظر خود تلاش کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خداوند متعال رهبری جامعه اسلامی را به افراد ظالم اختصاص نمی‌دهد اما افراد مختلفی در طول تاریخ اسلام با چهره‌سازی شخصیت‌های ناتوان را به عنوان رهبر جامعه معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه جامعه اسلامی را به سمت تعالی هدایت می‌کند، تصریح کرد: علم و فرهنگ به کتاب، دانشگاه و حوزه محدود نمی‌شود به همین علت باید سنت‌های پروردگار را در حوادث و رویدادها مورد بررسی قرار داده و آنها را در میان اقشار مختلف جامعه اسلامی ترویج دهیم.

نوری همدانی دستاوردهای کنونی نظام اسلامی را مرهون رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برشمرد و اضافه کرد:‌ انقلاب اسلامی با تکیه بر داشته‌های خود و تبعیت از فرمان رهبر انقلاب اسلامی توانست در برابر دنیای کفر ایستادگی کرده و به پیروزی برسد به همین علت اکنون به عنوان الگوی موفقی در جهان اسلام معرفی می‌‌شود.

وی بر مطالعه صحیفه امام خمینی(ره)، دفتر تبیان و وصیتنامه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توسط اقشار انقلابی جامعه تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) ملت ایران را از چنگال استبداد و استکبار نجات داده است و انقلاب اسلامی با الهام‌گیری از آرمان‌های ایشان توانسته در سطح بین‌المللی به جایگاه‌های برتر برسد.

این استاد برجسته حوزه جایگاه ائمه اطهار(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: تعالی جامعه اسلامی نیازمند معارف ناب اهل بیت(ع) است، چراکه این معارف رسالت افراد در عرصه‌های مختلف  را مشخص می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد یکی از آموزه‌های ناب دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در جهاد دفاعی خود توانست قدرت، عزت و سربلندی را برای ایران رقم بزند.

نوری همدانی حراست از ارزش‌های دینی را از اولویت‌های جامعه اسلامی برشمرد و اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه اسلامی باید در مرحله نخست با این ارزش‌ها آشنا شده و در مرحله دیگر برای حراست و تقویت این ارزش‌ها تلاش کنند.

وی با بیان خاطراتی از رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: برای استقلال مردم ایران جان‌های بسیاری در راه انقلاب اسلامی فدا شده است.

نوری همدانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دنبال برپایی کنسرت نبوده است، گفت: قم به عنوان پایگاه اهل بیت(ع) جای کنسرت نیست؛ اگر به دنبال خوشحالی جوانان هستیم باید برای آنها کار ایجاد کرده و با تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مسیر ارزانی و فراوانی نعمت‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcivra5.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما