چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 42340
منبع : پایگاه خبرگزاری آستان حضرت فاطمه معصومه(س)
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

مجالس مذهبی باید محل نشر معارف اهل بیت (ع)باشد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مجالس مذهبی باید محل نشر معارف اهل بیت(ع) با اولویت مباحث اعتقادی و تقویت باورهای دینی باشد.
مجالس مذهبی باید محل نشر معارف اهل بیت (ع)باشد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه شهر قم در اجتماع عظیم عزاداران حسینی "لبیک یا حسین" در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر به تاثیرگذاری این محافل در اعتقادات مردم اشاره کرد و افزود: دشمنان در کمین هستند تا با خرافه گویی بر علیه دین اسلام حرکت کنند.

 وی اظهار داشت: این محافل محل اجتماع تمام مردم بوده و همه در پی آن هستند که بتوانند در سایه وحدت، انسجام و پیروی از اهداف امام حسین(ع) باشند.

 وی در ادامه به یکی دیگر از ویژگی های محافل مذهبی اشاره کرد و گفت: این مجالس جایگاه تحقق اخوت اسلامی است و همه در برابر ذات مقدس خداوند برادر و یکسان هستند.

 آیت الله سعیدی بیان کرد: امروزه در این مراسم مذهبی باید جایگاه کفر و تکفیر به درستی در میان مردم مشخص شود.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه اقامه عزا در قالب دسته ها و محافل عزاداری با چند هدف تحقق پیدا می کند، افزود: شرکت در غم و اندوه و همدردی با مصیبت اهل بیت (ع) جزء شاخص های شیعیان، ادای عدل و رسالت، اعلام برائت و بیزاری از مشرکان و مبارزه با توطئه و مکر دشمنان است.

 وی با اشاره به فتنه سال ۱۳۸۸ گفت: دشمن کاری کرد که مردم در برابر نظام قرار گیرند اما با هدایت رهبری و بصیرت مردم فاتحه دشمنان در روز عاشورا خوانده شد و مردم با آنان مقابله کردند.

 آیت الله سعیدی گفت: تمام نهادهای و شخصیت های برجسته کشوری پاره تن کشور هستند که دشمن می خواهد بین آنها تفرقه و جدایی بیاندازد که اخیراً مفام معظم رهبری احساس کرد با انتخابات پیش رو ممکن است دو قطبی پیش بیاید که ایشان با بصیرت و درایت این قضیه را حل و فصل کردند.

 آیت الله سعیدی افزود: مجالس مذهبی باید محل نشر معارف اهل بیت (ع) با اولویت مباحث اعتقادی و تقویت باورهای دینی باشد.                                                                                                                               

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccx1q0.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما