پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 42364
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز آمار:

بیکاری به 12.2 افزایش یافته است/ ثبت‌نام 6 میلیون و 647 هزار نفر در سرشماری اینترنتی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز آمار گفت: 500 هزار نفر از افرادی که به چرخه کار وارد شده‌اند نتوانسته‌اند شاغل شوند و نرخ بیکاری بدون در نظر گرفتن افرادی که یک ساعت در هفته کار می‌کنند، سال گذشته 11 درصد بوده که بهار امسال به 12.2 درصد افزایش یافته است.
بیکاری به 12.2 افزایش یافته است/ ثبت‌نام 6 میلیون و 647 هزار نفر در سرشماری اینترنتی
به گزارش قم نیوز،  امیدعلی پارسا صبح امروز در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه شیوه سرشماری طی دوره‌های مختلف تفاوت‌های بسیاری داشته است، اظهار کرد: اکنون مردم طی کمتر از 10 دقیقه می‌توانند با مراجعه به سایت فرم‌های مورد نیاز سرشماری را تکمیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی‌مبنا است، اضافه کرد: کارشناسان شاخص‌های آماری مورد نیاز مردم و محققان را از این سرشماری دریافت می‌کنند به همین علت مرکز آمار اطلاعات فردی را محرمانه دانسته و دخل و تصرفی در آنها ندارد و دستور قضایی هم نمی‌تواند درخواست دریافت این اطلاعات را داشته باشد.

رئیس مرکز آمار ایران اعتماد مردمی را عامل اصلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن دانست و تصریح کرد: سرشماری اینترنتی از سه تا 24 مهرماه در حال انجام است و تا صبح امروز یک میلیون 883 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 6 میلیون 647 هزار نفر نفر در این امر مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت 35 درصدی مردم در سرشماری اینترنتی پیش‌بینی شده است عنوان کرد: تاکنون میانگین کشوری ثبت‌نام اینترنتی به هفت درصد رسیده اما این آمار در استان قم 8.5 درصد است و با توجه به ضریب بالای نفوذ اینترنت برای استان قم مشارکت 47 درصدی مردم را پیش‌بینی کرده‌ایم.

پارسا با بیان اینکه مردم انجام سرشماری اینترنتی را به روزهای آخر موکول می‌کنند مطرح کرد: ترافیک اینترنتی یکی از مشکلات این امر است که امیدواریم مردم با ثبت‌نام طی روزهای اخیر در رفع این مشکل مشارکت داشته باشند.

وی از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر متمرکز کردن اطلاعات کشور در مرکز آمار یاد کرد و گفت: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی دستکاری آمار در سطوح مختلف گناه کبیره بوده و تشدد آماری به عنوان بلای بزرگ است.

پارسا خاطرنشان کرد: مرکز آمار هشت مرحله مختلف را برای استخراج اطلاعات خود در دستور کار قرار می‌دهد اما برخی با نگاه به وضعیت سطحی جامعه آمارهایی را ارائه می‌دهند که اهداف مشخص داشته و از واقعیت‌ها دور است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در دنیا تعریف مشخص و استانداردی دارد، عنوان کرد: بر اساس تعریف‌های بین‌المللی هر فردی که دو روز در هفته کار کرده باشد، یک شاغل است اما بر اساس تعریفی که در اواخر دولت هشتم در دنیا مطرح شده فردی که یک ساعت در هفته کار کرده باشد، شاغل ناقص درنظر گرفته می‌شود.

رئیس مرکز آمار ایران یادآور شد: 500 هزار نفر از یک میلیون و 250 هزار نفری که به چرخه کار وارد شده‌اند نتوانسته‌اند شاغل شوند و نرخ بیکاری بدون درنظر گرفتن افرادی که یک ساعت در هفته کار می‌کنند، در سال گذشته 11 درصد بوده که در بهار امسال به 12.2 درصد افزایش یافته است.

وی از آمار 4.4 درصدی رشد اقتصادی کشور یاد کرد و ادامه داد: مرکز آمار کشور به عنوان مرجع متخصص، بی‌طرف و امین نظام و مردم ارائه آمارهای جامعه را دنبال می‌کند به همین علت امکان ندارد که مسؤولی از این مرکز آمارهای سفارشی را درخواست کند و مرکز این اجازه را به هیچ جایگاهی نمی‌دهد.

پارسا با تاکید بر اینکه مرکز آمار برای بررسی و تحلیل آمارهای خود تلاش می‌کند، اظهار کرد: امسال برای مدارک تحصیلی طلاب حوزه قسمت‌های مشخصی درنظر گرفته شده است به همین علت می‌توانیم شرایط روحانیون نقاط مختلف کشور را در این سرشماری مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdci5pa5.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما