پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 42370
منبع : سلامت آنلاین

خدمات ۲۴ ساعته پزشکی برای زائران پیاده اربعین

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تمام زائران پیاده اربعین حسینی، امسال از خدمات ۲۴ ساعته پزشکی بهره مند می شوند.
خدمات ۲۴ ساعته پزشکی برای زائران پیاده اربعین
به گزارش قم نیوز،  علی مرعشی افزود: ارائه خدمات پزشکی امسال از دهم ماه صفر به زائران آغاز می شود؛ ضمن اینکه در پیاده روی اربعین بین نجف و کربلا ۱۱ چادر پزشکی برپا می شود.

وی اضافه کرد: همچنین امسال متخصص قلب، پزشک عمومی، کادر پرستاری، امداد و نجات، خدمات آزمایشگاهی، نوار قلب و شوک الکترونیکی را برای ارائه خدمت به زائران خواهیم داشت.

مرعشی اعلام کرد: در هر چادر، متخصص قلب و دیگر رشته ها ، دستگاه الکتروشوک، نوار قلب و دستگاه آزمایشگاهی برای اخذ آزمایش های اولیه از افراد دچار مشکل، وجود خواهد داشت.

افزایش شمار پزشکان برای پوشش امدادی مراسم اربعین

همچنین این مقام مسئول عنوان کرد: پارسال هزار و ۲۵۰ پزشک به مراسم اربعین اعزام شدند و امسال با توجه به افزایش تعداد زائران تعداد پزشکان را نیز افزایش داده ایم.

به گفته وی، امسال سعی کرده ایم نسبت به سال گذشته خدمات را با کیفیت بهتری ارائه دهیم به این صورت که تعداد چادرهای تیم پزشکی کم شده است اما از چادرهای بزرگتر و خدمات باکیفیت تری استفاده می کنیم.

مرعشی با تاکید بر اینکه امسال خدمات از کیفیت بیشتری نسبت به سال های گذشته برخوردار است، اظهار کرد: شش دستگاه اتوبوس آمبولانس را به داخل عراق منتقل کرده ایم و ارائه خدمات چادرهای بهداشتی درمانی بین راه نجف و کربلا تخصصی تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس میزان مصرف دارو در اربعین سال گذشته و حضور بیشتر جمعیت در اربعین امسال، میزان داروهای لازم تخمین زده و خریداری کرده ایم و این داروها مراحل اداری را برای انتقال به کشور عراق طی می کند.

توصیه های بهداشتی به زائران

این مقام مسئول اظهار کرد: سازمان حج و زیارت نکات بهداشتی را در خصوص پیاده روی اربعین در بروشور(جزوه اطلاع رسانی) هایی در اختیار زائران قرار خواهد داد؛ ضمنا زائران توجه داشته باشند که به دلیل گرمای هوا از مصرف مایعات زیاد، غفلت نکنند و حتما نزدیک غروب به چادر اقامت خود برگردند.

 وی ادامه داد: زائران از کوله و کفش مناسب پیاده روی استفاده و از پیاده روی با پای برهنه پرهیز کنند؛ همچنین توجه داشته باشند که مدت زمان پیاده روی به اندازه و مناسب باشد زیرا در غیر این صورت پا دچار زخم ها و تاول های زیادی می شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین به دیابتی هم توصیه کرد که حتما از کفش راهپیمایی مناسبی استفاده کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfxmdj.w6d0eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما