شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 42591
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

اعزام 80 روحانی به مناطق مختلف قم در 10 روز اول محرم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال در 40 امامزاده استان قم مراسم دهه محرم برگزار شد و در این ایام 80 روحانی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
اعزام 80 روحانی به مناطق مختلف قم در 10 روز اول محرم
به گزارش قم نیوز،  حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه گفت: ظرفیت امامزادگان ظرفیت بسیار مهمی است که در ایام محرم نیز با برگزاری گسترده برنامه‎های معنوی این جایگاه اثبات شد.

وی افزود: امسال در 40 امامزاده  استان قم مراسم ثابت دهه محرم برگزار شد و در این ایام 80 روحانی به مناطق مختلف استان قم اعزام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: بیش از 400 امامزاده در استان قم در 100 بقعه مدفون هستند که سعی داریم در اکثر این بقاع برنامه‌های فرهنگی و معنوی برگزار کنیم.

وی افزود: کاروان تجمع لبیک یا حسین(ع) در آغاز ماه محرم در امامزادگان برگزار شد که در امامزاده ابراهیم شاهد حضور پنج هزار نفر بودیم؛ همچنین همایش شیرخوارگان حسینی و احلی من عسل در امامزادگان استان برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این ایام می‌توان به برگزاری همایش ائمه جماعات کل استان با حضور بیش از 600 امام جماعت در مساجد و ادارات حضور اشاره کرد.

وی اظهارکرد: امسال در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی برنامه‌های فرهنگی در 15 امامزاده استان برگزار شد که برخی از این بقاع محور امام هیئات‎ اطراف خود بودند که از آن جمله می‎توان به امامزاده سیدعلی(ع) و سید معصوم(ع) اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی مقدم بیان کرد: از محل موقوفات امسال کمک‌هایی به برگزاری مجالس عزاداری انجام شد. در همین زمینه امسال 14 روحانی متخصص مشاوره برای زندانیان اعزام شدند که با استقبال مواجه شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca6mny.49nuo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما