پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 42739
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه صنعتی قم خبر داد

تحصیل 2300 دانشجو در سال تحصیلی جاری در دانشگاه صنعتی قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: 2 هزار و 300 دانشجو در این مجموعه در حال تحصیل هستند که بخش قابل توجهی از رتبه‌های برتر دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
تحصیل 2300 دانشجو در سال تحصیلی جاری در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش قم نیوز، بهرام خوشنویسان در نشست خبری که در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه صنعتی قم برگزار شد، با بیان اینکه این دانشگاه در شهر قم مهجور واقع شده است، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی قم به عنوان متولی رشته‌های فنی و مهندسی توانسته توان علمی استان را به جایگاه مطلوبی برساند.

وی از آغاز فعالیت دانشگاه صنعتی قم در سال 87 یاد کرد و افزود: ساختمان دانشگاه صنعتی قم برای یک مجموعه دانشگاهی مطلوب نیست به همین علت امیدواریم با حمایت مستمر دولت بتوانیم طی 6 سال آینده سازه‌های مطابق با معیارهای دانشگاهی را در زمین جدید این دانشگاه ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با تاکید بر اینکه دانشجویان این دانشگاه در 12 رشته کارشناسی و 10 رشته کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: 2 هزار و 300 دانشجو در این مجموعه در حال فعالیت هستند که بخش قابل توجهی از رتبه‌های برتر دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی به فعالیت 53 نفر در هیأت علمی دانشگاه صنعتی قم اشاره و خاطرنشان کرد: 30 درصد خروجی‌های این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده‌اند و ایجاد دو رشته برای مقطع دکتری و رشته‌های میان رشته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد در دستور کار قرار گرفته است.

خوشنویسان با بیان اینکه سال گذشته این دانشگاه رتبه یک پژوهش شرکت‌های دانش‌بنیان استان را به خود اختصاص داد، اضافه کرد: این دانشگاه به عنوان مروج صنعت سبز و فناوری زیست سازگار معرفی می‌شود به همین علت تاکنون تفاهمنامه‌هایی را با سازمان حفاظت محیط زیست منعقد کرده است.

وی از توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه فناوری‌های زیست سازگار یاد کرد و ادامه داد: دبیری کارگروه راهبردی نانو فناوری از دو هفته گذشته در استان به دانشگاه صنعتی قم واگذار شده است تا این دانشگاه ترویج و توسعه مباحث مرتبط با نانوفناوری را دنبال کند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم برگزاری کنفرانس ملی عمران، آب و خاک را از دیگر دستاوردهای این دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیز آزمایشگاه‌ها، مرکز نوآوری را ایجاد می‌کنیم تا بتوانیم ارتباط خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای صنعتی افزایش دهیم.

وی چابک‌سازی رشته‌های تحصیلی را از اولویت‌های دانشگاه صنعتی قم دانست و ادامه داد: این دانشگاه به دنبال رقابت با دانشگاه‌های مادر نیست به همین علت برای افزایش کمیت رشته‌ها تلاش نمی‌کند بلکه به سمت افزایش کیفی‌سازی آنها حرکت می‌کند.

خوشنویسان با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی انرژی یکی از برنامه‌های محوری دانشگاه صنعتی قم است، افزود: صنعت قم به سمت کارگاه‌های کوچک حرکت کرده به همین علت نسبت به سرمایه‌گذاری بلندمدت که مباحث علمی خاص را به خود اختصاص می‌دهد، بی‌توجه است.

وی یادآور شد: شخصیت‌های برجسته حوزوی استان قم تاکنون در راستای توسعه رشته‌های فنی و مهندسی تاکید مطلوبی داشته‌اند اما این تشویق‌ها نباید جایگاه اصلی قم در بعد فرهنگی و مذهبی را در حاشیه قرار دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم از حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسؤولان اجرایی استان قم برای پیشبرد اهداف این دانشگاه تقدیر کرد و گفت: کمیسیون 215 هیأت دولت باید نسبت به ایجاد ساختمان جدید دانشگاه صنعتی قم نگاه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه گسترش رشته‌های کلاسیک مورد تایید وزارتخانه نیست، اظهار کرد: هر ساله این دانشگاه 340 تا 360 دانشجو پذیریش دارد که غالب این جمعیت را دانشجویان تهرانی و البرزی تشکیل می‌دهند.

خوشنویسان از اختلاف میان دانشگاه صنعتی قم و اداره‌کل بهزیستی استان قم در مورد مالکیت ساختمان کنونی این دانشگاه یاد کرد و افزود:‌ این امر یک موضوع داخلی است که با تصمیم‌گیری نماینده عالی دولت در قم رفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نخستین کنفرانس فیزیک ریاضی به همت دانشگاه صنعتی قم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این کنفرانس ملی جمعی از دانشمندان برجسته جهانی رشته فیزیک حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceof8e.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما