پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 42982
منبع : سلامت آنلاین

برای تزریق واکسن آنفلوآنزا همین چند روز را وقت دارید

قم نيوز : قم نیوز: معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: مهلت تزریق واکسن برای پیشگیری از سرماخوردگی و جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا تا اواسط مهر است اما چون دور اول شیوع آن اتفاق نیافتاده، هنوز برای تزریق آن دیر نشده است.
برای تزریق واکسن آنفلوآنزا همین چند روز را وقت دارید
به گزارش قم نیوز، دکتر محمود نبوی درباره زمان مناسب تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: زمان مناسب برای این کار از اواسط شهریور تا اواسط مهر است ولی با توجه به اینکه موج اول آنفلوآنزا هنوز وارد کشور نشده و سرماخوردگی­های کنونی افراد بیشتر به دلیل ویروس­های پاییزی است، هنوز می‌­توان اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: هیچ لزومی ندارد همه افراد از این واکسن استفاده کنند، بلکه فقط افرادی که از نظر بدنی ضعیف هستند و یا به بیماری­هایی مثل آسم و برونشیت دچارند، یا تحت شیمی‌درمانی قرار دارند، در صورتی که به تخم مرغ آلرژی نداشته باشند با تزریق این واکسن می‌توانند در مقابل بیماری مقاومت بیشتری داشته باشند.

معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت با بیان سه دوره اصلی شیوع آنفلوآنزا گفت: اولین دوره از اواسط آبان تا آذر بروز می‌­کند و دوره‌های بعدی در ماه­های دی و بهمن و فروردین است. اگر افراد بعد از دوره اول هنوز این واکسن را تزریق نکرده باشند می‌­توانند برای دوره­‌های بعدی اقدام به تزریق آن کنند.

دکتر گویا، اضافه کرد: سال گذشته برخلاف همیشه موج آنفلوآنزا از هند و هیمالیا و پاکستان شروع شد و بعد وارد سیستان و بلوچستان شد و در ‌نهایت به منطقه آذربایجان رسید و شیوع پیدا کرد.
وی توصیه کرد: در طول سرماخوردگی­های پائیزی باید دو روز اول استراحت کافی داشت و به پزشک مراجعه کرد. بعد از گذشت سه روز اگر علائم بهبودی ظاهر نشد مجدداً برای بررسی نشانه­‌های بیماری باید پزشک را در جریان قرار داد و همچنین از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کرد. استفاده از ماسک‌های صورت، مصرف بموقع داروها، خوردن غذای سالم و مایعات، شست‌وشوی دست­‌ها پس از تماس با عوامل بیرونی از دیگر عوامل و نکات ضروری بهداشتی در این زمینه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcewo8e.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما