چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 430
فلاحی خبر داد:

انتشار 70 اثر علمی درباره شخصیت حضرت معصومه (س)

قم نيوز : قم نیوز:مسئول انتشارات زائر آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)گفت: تا کنون هفتاد اثر علمی درباره شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) توسط این انتشارات منتشر شده است.
انتشار 70 اثر علمی درباره شخصیت حضرت معصومه (س)
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام صفر فلاحی با اشاره به اینکه انتشارات زائر از سال ۷۵فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است اظهار داشت: وظیفه اصلی این انتشارات کمک به نشر فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) است و عمده فعالیت‌های آن نیز با محوریت قرآن، معارف اهل بیت (ع) و معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: چاپ قرآن کریم با خط نسخ ایرانی در چهار قطع رحلی، وزیری، رقعی و جیبی به خط سید رضا بنی رضی از جمله آثار منتشر شده توسط این انتشارات است.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه تا کنون هفتاد اثر علمی درباره شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و مکانت فرهنگی قم منتشر شده است افزود: بعضی از این آثار مانند کتاب فروغی از کوثر که به همت واحد تحقیقات و یکی از محققین آستانه مقدسه تالیف شده است به چاپ یازدهم نیز رسیده و در آستانه چاپ دوازدهم است.

وی عنوان کرد: انتشار کتب مربوط به شرح حال علما و بزرگان (ستارگان حرم) که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و اطراف آن مدفون هستند از دیگر فعالیت‌های انتشارات زائر است که تاکنون در ۲۷جلد منتشر شده است.

حجت الاسلام فلاحی در ادامه با بیان اینکه انتشار این کتب همچنان ادامه دارد تصریح کرد: تا کنون شرح حال ۳۲۰نفر از علما و بزرگان در این کتب منتشر شده که بعضی از آن‌ها مانند ذکریا بن آدم که در قبرستان شیخان دفن شده است از اصحاب ائمه هستند.

وی ابراز داشت: از دیگر فعالیت‌های انتشارات زائر چاپ کتب احادیث اهل بیت (ع) است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کتاب النور و کتاب مجمع الاحادیث که تا کنون ۷جلد آن منتشر شده و به صورت حروف تهجی ادامه دارد اشاره کرد.

مسئول انتشارات زائر آستانه مقدسه قم افزود: چاپ مجموعه چهل حدیث که شامل چهل موضوع کاربردی است و درباره هریک از موضوعات آنچهل حدیث ارائه شده در ۴۰جلد از دیگر اقدامات انتشارات زائر است.

وی ادامه داد: برخی از مجلد‌های مجموعه چهل حدیث تاکنون ۵بار به چاپ رسیده است و به زودی همه هزار و ۶۰۰حدیث موجود در این مجموعه در یک مجلد با عنوان گلستان حدیث منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی یادآور شد: چاپ کتب ادعیه اعم از ادعیه و زیارات مورد نیاز حرم مطهر، مفاتیح، زیارت نامه حضرت معصومه علی‌ها السلام، ادعیه ماه مبارک رمضان، دعای روز عرفه با ترجمه فارسی و زیارت حضرت رسول اکرم (ص) در هر سال با طرحی جدید و متنوع از دیگر اقدامات انشارات زائر جهت استفاده زائرین حرم مطهر است.

وی اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌های انتشارات زائر مختص کودکان است و تا کنون بیش از ۳۰کتاب کودک با مضامین دینی و مذهبی از سوی این انتشارات چاپ شده است.

مسئول انتشارات زائر آستانه مقدسه قم با بیان اینکه انتشارات زائر عهده دار چاپ آثار کنگره علی بن ابراهیم قمی است بیان داشت: ۳۰اثر علمی نیز برای این کنگره منتشر شده که در زمان برگزاری آن رو نمایی خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی در پایان با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌های انتشارات زائر مربوط به مناسبت‌ها می‌شود عنوان کرد: تهیه انواع بروشور‌ها محتوایی با موضوعات مختلف اخلاقی، تربیتی، آداب سفر، تبعیین شعار سال و بخش عظیمی از آن با موضوع شناخت حضرت فاطمه معصومه علی‌ها السلام با توجه به نیاز مخاطبان و زائران از دیگر فعالیت‌های این انتشارات است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcakwny149ne.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما