دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 43104
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

هر مسجدی با امام و امتش، یک جمهوری اسلامی در مقیاسی کوچک است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه پردیسان گفت: در طرح اتحاد امامت و امارت برای اداره جامعه با محوریت مسجد، هر مسجدی با امام و امتش، یک جمهوری اسلامی در مقیاسی کوچک است.
هر مسجدی با امام و امتش، یک جمهوری اسلامی در مقیاسی کوچک است
به گزارش قم نیوز،  حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم در  نشستی با رئیس و مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  با اشاره به طرح اتحاد امامت و امارت برای اداره جامعه که با محوریت مسجد تدوین شده و در پردیسان قم در حال اجرا است، گفت: هر مسجدی با امام و امتش، یک جمهوری اسلامی در مقیاسی کوچک است، بدین معنا که هر محله یک سلول بنیادین از نظام جمهوری اسلامی است. امام جماعت مسجد، رهبر کوچک و شورای امر به معروفش که همان قوه قضائیه محسوب می شود برای پیشگیری از جرائم و پاکسازی محیط و امنیت اخلاقی؛ شورای اجرائی اش کابینه محله است و رئیس کابینه، محله یار است.

وی افزود:  محله یار، مثل رئیس جمهور منتخب مردم است و دوایر دولتی آن در بخش های آموزشی، خدمتی، امنیتی، انتظامی و ... عضو این کابینه هستند.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: هیئت امنای این مسجد به منزله قوه مقننه هست که سیاستگذار و برنامه ریز است، یعنی در حقیقت امر به معروف و کابینه محلی و هیئت امنا سه قوه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی بیان داشت: ولی فقیه در این مقیاس کوچک، همان امام جماعت مسجد است. مامومین و مردم محله، امت هستند. همه مسئولان منتحب مردم هستند، یعنی مردم، هیئت امنا را انتخاب می کنند و حالت پارلمانی دارد.

وی افزود: هیئت امنا، محله‌یار را انتخاب می کنند و همچنین شورای امر به معروف را انتخاب می کنند. این کشور کوچک جمهوری اسلامی می تواند دارای ۱۰ هزار جمعیت باشد.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcba8ba.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما